انتقال عوارضي قم به بعد از پل فرودگاه امام

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در صورت تامین هزینه‌های جابجایی، عوارضی تهران - قم به بعد از پل فرودگاه امام خمینی انتقال خواهد یافت.
کد خبر: ۳۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 20 May 2015
فریبرز واحدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عوارضی جلوه ناخوشایندی در مسیر مسافران فرودگاه امام خمینی دارد ، گفت : هوشمندسازی تعداد زیادی از گیت‌های این عوارضی از برنامه‌های مهم این اداره کل است.

واحدی همچنین درباره راه‌های استان اظهار داشت : براساس سند طرح جامع حمل و نقل هر چند سال یکبار باید ظرفیت‌های جدیدی برای محورهایی که به اشباع رسیدند یا نیاز به ارتقای سطح ایمنی و انجام پروژه‌های جدید دارند ، ایجاد شود و راه‌های استان در حال حاضر در شرایط خوبی است.

واحدی افزود : سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات فراوان بیش از 400 هزار تن آسفالت در سطح راه‌های استان ریخته شد و عملیات بهسازی آنها به پایان رسید، امسال نیز ادامه می دهیم و بخش دیگری از محورها را ترمیم می کنیم.

وی تأکید کرد : تهران تنها استانی است که تمامی فعالیت‌های خدمات راهداری‌اش از بخش خصوصی تأمین می‌شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی تهران درباره ایمنی راه‌های کشور و آمار جان باختگان سوانح رانندگی در این استان نیز گفت : تعداد کشته شدگان استان تهران در سوانح رانندگی نسبت به سایر استان‌ها و در برخی موارد از میانگین کشورهای اروپایی نیز کمتر است. تهران در 10 سال اخیر به ایمنی پایدار دست یافته است.

واحدی افزود : اداره کل راه و شهرسازی تهران به کمک نهادهایی چون کمیسیون ایمنی راه‌ها، پلیس راه و راهور، شرکت امداد خودرو، هلال احمر و نیروهای امداد کار توانسته است میزان سوانح مرگبار رانندگی را از 789 کشته در سال 89 به 340 نفر در سال گذشته برساند.

وی گفت : با وجود ثبت حدود یک و نیم میلیون تردد در شبکه‌های استان میزان تصادفات از سال 85 تا کنون نزولی بوده و این کاهش در دو سال اخیر شدت بیشتری داشته است. درحال حاضر رتبه ایران در جهان ، در این حوزه نزدیک به 20 است که باید با تدابیر بیشتر آن را کاهش دهیم.

واحدی عواملی مانند اجرا نشدن روش های ساده ایمنی ، صدور آسان گواهینامه و غیر ایمنی بودن خودروها را از دلایل تصادفات در کشور دانست و گفت: اجرای همین روش‌های ساده ، کم هزینه و زودبازده می‌تواند نقش مؤثری در کاهش سوانح رانندگی داشته باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی تهران درباره تعامل این اداره با شهرداری گفت: با شهرداری روابط خوبی داریم اما همکاری ها هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است. در حال حاضر همکاری‌ها بیشتر در بخش اراضی دولتی است ولی در زمینه ساخت ، همکاری‌ها مطلوب نیست.

وی افزود: تا زمانی که اداره راه و شهرسازی در پروژه‌های عمرانی در کنار شهرداری نباشد و بر اعمال آن نظارت نکند ، شاهد بی‌نظمی‌ها خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار