فعالیت بیش از هفت هزار پرستار در مراکز درمانی استان کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت هفت هزار و 725 پرستار در مراکز درمانی استان، گفت: 3225 پرستار در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و 4500 پرستار نیز در مراکز درمانی و بیمارستان های خصوصی استان مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۳۷۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 31 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از کردستان فردا، دکتر ساره محمدی گفت: کمبود نیروی پرستار یکی ازمهمترین مشکلات حوزه درمان کشور طی سالیان گذشته است و اظهارداشت: پس از اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمان تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی 5/1 تا 2 برابر افزایش یافت در حالی تعداد پرستاران متناسب با این افزایش تغییر نکرد.
وی ادامه داد: در سالجاری 220 پرستار جدید در مراکز درمانی استان استخدام شدند ولی با توجه به شدت کمبود این استخدام نتوانست مشکل را حل کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخصوص تعداد پرستاران شاغل در مراکز درمانی استان نیز گفت: 3225 پرستار در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و 4500 پرستار نیز در مراکز درمانی و بیمارستان های خصوصی استان مشغول فعالیت هستند.
وی تصریح داشت: طبق استاندارد کشور به ازاء هر تخت بستری باید 8/1 پرستار وجود داشته باشد اما در استان کرمانشاه این رقم 44/1 است که نشان می دهد در استان 5/3 نسبت به استاندار کشور با کمبود پرستار مواجه هستیم.
دکترمحمدی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات پرستاران تاخیر در پرداخت کارانه و اضافه کار آنها است که در برخی از مراکز درمانی تا 8 ماه کارانه آنها پرداخت نشده است که این مسئله فشار مالی زیادی را به برخی از پرستاران وارد کرده است.
وی به تلاش های ریاست دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد احساس امنیت شغلی در پرستاران شرکتی استان اشاره کرد و متذکرشد: با تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی، یکسری از پرستاران شرکتی استان که احساس امنیت شغلی نداشتند با بستن قرارداد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن ها، میزان دریافتیشان افزایش یافت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی نگاه ویژه ای به کادر پرستاری وجود دارد و با توجه به زحمات و فشارکاری زیادی که بر آنها تحمیل می شود برای تشکر از گوشه ای از خدمات آنها، این دانشگاه در حرکتی نو و ابتکاری هفته سپاس از پرستاران را اجرا کرده است که در آن اقشار مختلف مردم با حضور در مراکز درمانی با اهدای شاخه گل از زحمات پرستاران قدردانی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار