کارگاه آموزشی طرح ملی آدرس استاندارد دریاسوج

کد خبر: ۳۶۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 22 January 2017
کارگاه آموزشی طرح ملی آدرس استاندارد مکان محور( GNAF ) و استعلامات میان دستگاهی همزمان با سراسر کشور در یاسوج برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرگز کهگیلویه وبویراحمد،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: در کارگاه آموزشی طرح ملی آدرس استاندارد مکان محور(GNAF)دریاسوجاین جلسه روند پیشرفت و نقش و جایگاه و اهمیت این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

مجید محنائی افزود: در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس بود، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست و دبیر این طرح، سامانه جی نف را یک حلقه ارتباطی عنوان کرد و گفت: در بعد کلان هویت مکانی در کشور پیش نیاز اجرای دولت الکترونیک و ارائه بسیاری از خدمات الکترونیک مانند کد ملی، کد کالا و خدمات و شناسنامه ملی محسوب می شود.

وی افزود: در زمینه جمع آوری دیتاها باید دستگاه ها و سازمان هایی که اطلاعات مرتبط با این طرح را در اختیار دارند مشارکت فعال داشته باشند تا در یک دیتا بیس جمع آوری و ارائه شوند.

مقیمی قائم مقام وزیر کشور و دکتر پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت این طرح خواستار اجرایی شدن این طرح مهم با جدیت بیشتری در استانها شدند و اظهار امیدواری کردند: با مشارکت بهینه میان دستگاهی این طرح با دقت و سرعت در کشور اجرا و شاهد مزایای آن باشیم.

مجید محنایی رئیس کارگروه استانی GNAF هم ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه این طرح در اقتصاد مقاومتی، دستگاه های اجرایی این استان را ملزم کرد، نهایت همکاری و مشارکت در این طرح را داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح آدرس استاندارد مکان محور (GNAF ) یا اطلاعات هویتی مکان به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی و در راستای توسعه دولت الکترونیک بوده که به همراه اطلاعات هویتی افراد و همچنین اطلاعات مبادلات پولی و بانکی به عنوان سه لایه استراتژیک و زیرساخت اصلی توسعه دولت الکترونیک محسوب شده است.

محنایی گفت: این طرح در زمینه های مختلفی از جمله: مدیریت مکان یابی بهینه در مدیریت بحران، اورژانس و آتش نشانی، مدیریت بهینه شهری، توسعه دولت الکترونیک و بهبود ارائه خدمات و امنیت اجتماعی، تجارت هوشمند، بهبود کارایی فرآیند تحویل کالا و کاهش زمان عملیات امدادرسانی و مدیریت بهینه زیرساخت های شهری مفید و موثر است.

وی ادامه داد: طرح آدرس استاندارد مکان محور (GNAF ) برای دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز نیز مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

به گفته محنایی، وحدت رویه آدرس دهی، کاهش هزینه ها و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از آدرس استاندارد ملی یکی از اهداف پایه در این طرح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار