مرکز تحقیقات اعتیاد در اردبیل ایجاد شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از ایجاد و راه‌اندازی مرکز تحقیقات پژوهشی اعتیاد در اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز در راستای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه ترک و پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۳۶۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 18 January 2017
به گزارش تابناک اردبیل، بهنام بهشتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال اظهار داشت: تاکنون 89 مرکز درمان اعتیاد، 11 مرکز بهبودی و یک مرکز کاهش آسیب در درمان و ترک اعتیاد معتادان در استان اردبیل راه‌اندازی شده و در حوزه ترک اعتیاد در مرکز استان و سایر شهرستانها فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: 12 هزار و 814 نفر در سطح استان که درگیر با مواد مخدر بودند در این مراکز تحت درمان قرار دارند و اقدامات لازم برای بهبودی و بازگشت دوباره آنها به زندگی سالم و عاری از اعتیاد در این مراکز انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل درمان اجتماع‌محور اعتیاد را از برنامه‌های اولویت‌دار و موثر در حوزه ترک اعتیاد دانست و تصریح کرد: این شیوه درمان برای معتادان به مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو برنامه‌های مهم شورای مبارزه با مواد مخدر است.

بهشتی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از اعتیاد در سطح استان افزود: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری با صداوسیمای مرکز استان امضا شده و قرار است 32 برنامه تلویزیونی در قالب میزگرد و 32 برنامه رادیویی نیز در حوزه پیشگیری از اعتیاد تولید و پخش شود.

وی از ایجاد و راه‌اندازی مرکز تحقیقات پژوهشی اعتیاد در اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز در راستای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه اعتیاد فعالیت می‌کند که تاکنون 24 پایان‌نامه و مقاله دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های علوم اجتماعی در بحث پیشگیری و درمان اعتیاد با 48 میلیون تومان اعتبار خریداری شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه مواد مخدر و پیشگیری و درمان اعتیاد در استان اردبیل خبر داد و افزود: در صورتی که پایان‌نامه‌ای با محوریت پیشگیری و درمان اعتیاد توسط دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کار شود شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان مبلغ 2 میلیون تومان از هر پایان‌نامه کاربردی در این زمینه حمایت مالی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار