نگرش نخبگان نیازمند اصلاح است

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نگرش نخبگان اعم از اساتید دانشگاه و قشرهای مرفه که سهم بالایی در کاهش نرخ باروری دارند، باید اصلاح شود.
کد خبر: ۳۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 18 May 2015
به گزارش ایرنا، دکتر محمد اسحاقی روز دوشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت ، مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری کلی در اردبیل افزود: این اقشار با این که از لحاظ مالی نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند فرزندان کمتری به دنیا می آورند که این روند باید اصلاح شده و سبک زندگی اسلامی در بین این اقشار پیاده شود.

وی بیان کرد: برخی افراد نیز که در وضعیت مالی نامناسبی قرار دارند به دلیل کمبودهای مالی از فرزند آوری پرهیز می کنند که این روند هم باید با حمایت مسوولان و برنامه ریزی های درست اصلاح شود.

وی ادامه داد: اگر سیاست جمعیتی به طور مناسبی اجرا شود هم اشتغال و هم اقتصاد مردم اصلاح شده و مشکل کمتری در زمینه تربیت و پرورش فرزندان بیشتر خواهیم داشت.

وی با اشاره به سیر جمعیت کشور به سمت سالمندی بر لزوم اصلاح روند فرزندآوری تاکید کرد و افزود: نرخ باروری از شش فرزند در سال 62 باید به چهار فرزند در سال 90 می رسید که این روند با شتاب طی شده و در سال 71 محقق شده است.

اسحاقی گفت: هم اکنون کشور ما پایین ترین نرخ باروری را در بین بسیاری از کشورها دارد و این موضوع در صورت بی توجهی در آینده معضل آفرین می شود.

وی بیان کرد: آهنگ رشد و یا سکون نرخ باروری در کشور باید برنامه ریزی شده و از کاهش

سریع آهنگ رشد جمعیت جلوگیری شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ بومی و اسلامی در جامعه تغییر سبک زندگی اسلامی که شامل کاهش نرخ باروری نیز می باشد را تهاجم فرهنگی غرب و استکبار جهانی دانست و خواستار توجه خانواده ها و کنترل این تهاجم شد.

همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت ، مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری کلی در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار