مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز خبر داد

برگزاری دوره آموزشی بیان ویژه طلاب خواهر

مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از برگزاری دوره آموزشی بیان ویژه طلاب خواهر خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی با اشاره به اجرای طرح مبین برای مدیران مدارس متوسطه اول و دوم اظهار کرد: این دوره از هفته گذشته در استان‌های مرکزی و سیستان و بلوچستان براساس تفاهمنامه ستاد اقامه نماز با وزارت آموزش و پرورش شروع به کار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری دوره این است که معلمان و مدیران مدارس با اهمیت نماز آشنا شوند و کسانی که در بحث تربیتی کار می‌کنند باید بدانند نخستین گام عملیاتی در تربیت براساس گفته خداوند در قرآن نماز است.

مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه مدیران باید شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان را یاد بگیرند تا بتوانند در مدارس اجرا کنند، گفت: با اجرای این طرح فضاسازی مدارس در بحث نماز، شرکت مدیران، معلمان و دبیران در نماز جماعت مدارس صورت می‌گیرد تا بتوانیم در بحث دعوت دانش‌آموزان به نماز موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح سال گذشته برای چهار هزار مدیر برگزار شد و با توجه به اهمیت نماز امسال نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ولی‌خانی از برگزاری نخستین دوره آموزشی بیان برای طلاب حوزه علمیه خواهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این دوره در تمام استان‌های کشور در قالب سه مرحله مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برگزار می‌شود که خواهران طلبه‌ای که سطح دو را به پایان رساندند یا مشغول تحصیل سطح دو هستند می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

وی اضافه کرد: افراد در دوره مقدماتی در قالب 40 ساعت با مباحث عمومی نماز آشنا می‌شوند و در دوره تکمیلی و پیشرفته آن آشنایی با مباحث تخصصی کودک، نوجوان و نماز و خانواده در دستور کار است.

مدیر واحد تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز یادآور شد: کسانی که این دوره را بگذرانند سعی می‌شود در نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده در سطح مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به ارزیابی دوره‌ها از نظر تأثیر روی دانش‌آموزان گفت: این دوره‌ها در بحث دعوت دانش‌آموزان به نماز تأثیر دارد، حضور معلمان و مدیران در نماز جماعت بر دانش‌آموزان تأثیر داشته است.

ولی‌خانی خاطرنشان کرد: پیش از این دوره، 50 دوره طرح معراج در قالب تربیت مربی معارف نماز برای طلاب برادر سطح دو برگزار شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار