به گزارش خبرنگار ایرنا، میرایوب تقواطلب روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و
گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل افزود: نمایشگاه ها ابزار بازاریابی
هستند و باید چارچوبی ایجاد شود تا ارتباط این مجموعه با بخش خصوصی تقویت
شود وگرنه مشکلات همچنان پابرجا می ماند.
وی اضافه کرد: شکافی بین
نهادهای بازاریابی، تبلیغات و بخش خصوصی وجود دارد و از این رو نمی توانیم
ارتباط مناسبی از جمله با خارج از کشور برای فروش تولیدات خود بگیریم و در
نهایت به شکل جدی به مشکل می خوریم.
مدیرعامل نمایشگاه های بین
المللی اردبیل تاکید کرد: رونق صادرات در بسیاری از کشورهای صنعتی بسته به
بازاریابی و فروش آنها با استفاده از ظرفیت برگزاری نمایشگاه ها بوده که در
استان ما نیز توجه به این امر می تواند منجر به رونق تولید و در نهایت
اشتغال شود.
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان
اردبیل نیز اظهار کرد: اتاق بازرگانی اردبیل تنها استانی که در مدیریت
نمایشگاه ها نقشی ندارد و از این روست که شاید بخش خصوصی استان توفیق
چندانی ندارد.
حسین پیرموذن دلیل این امر را جبهه گیری سیاسی در سال
های گذشته و هیات مدیره نمایشگاه های بین المللی استان اردبیل را دست شبه
دولتی ها عنوان کرد.
وی افزود: بسیاری از مشکلات موجود در استان که گریبان گیر بخش خصوصی شده در واقع ناشی از عدم اجرای درست قانون است.