۱۸ درصد از شاغلان اردبیل مدرک دانشگاهی دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تنها ۱۸ درصد از شاغلان استان و به عبارتی ۷۱ هزار و ۴۶۷ نفر مدرک دانشگاهی دارند.
کد خبر: ۳۴۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 23 December 2016
به گزارش تابناک اردبیل، قاسم رحیمی در کارگروه اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: ۳۹۸ هزار و ۱۹۶ فرد شاغل در استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۳۰۰ نفر مدرک زیر دیپلم و ۶۲ هزار و ۸۴۶ نفر مدرک دیپلم دارند.

وی افزود: از کل جمعیت شاغل استان نیز ۳۱۰ هزار و ۳۳۲ نفر مردان و ۸۷ هزار و ۸۴۶ نفر زنان هستند که نشان می‌دهد بخش عمده شاغلان مرد هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نرخ مشارکت اقتصادی را ۴۳.۷ درصد عنوان و اضافه کرد: سهم شاغلان در بخش کشاورزی ۳۳.۸ درصد، در بخش صنعت ۲۵.۶ درصد و در بخش خدمات ۴۰.۶ درصد است.

به گفته رحیمی سهم شاغلان در فعالیت اقتصادی شامل ۱۲.۱ درصد در بخش دولتی و ۸۷.۹ درصد در بخش خصوصی است و به لحاظ اشتغال بخش دولتی استان اردبیل در رتبه چهارم استان‌ها قرار گرفته است.

وی همچنین نرخ بیکاری را ۱۲.۸ درصد عنوان و اضافه کرد: ۷۲ درصد از بیکاران مردان و ۲۸ درصد زنان هستند و نرخ بیکاری استان بیشتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: در جمعیت بیکار استان ۳۷ درصد زیر دیپلم، ۲۰ درصد دیپلم، ۳۷ درصد فوق‌دیپلم و لیسانس و شش درصد فوق‌لیسانس و بالاتر هستند که نشان می‌دهد بیکاری در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بالاتر است.

رحیمی در خصوص اقدامات اشتغال‌زایی استان اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری دو هزار و ۲۷۲ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شدند.

وی به ثبت دو هزار و ۶۰۱ مورد شغل در سامانه رصد اشتغال استان اشاره کرد و گفت: بخشی از اشتغال ایجاد شده به دلیل یکپارچه نبودن سامانه به ثبت نمی‌رسد که لازم است در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص عملکرد ستاد تسهیل نیز اضافه کرد: تعداد اشتغال تثبیت شده دو هزار و ۷۰۰ نفر بوده و برای ۲۴۶ نفر شغل جدید ایجاد شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار