مشکل کشاورزان رستم چیست؟

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس به همراه مدیر جهادکشاورزی شهرستان رستم با ایزدی فرماندار دیدار و پیرامون مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان و همچنین راهکارهای ارتقای این بخشهای اقتصادی گفتگو کردند.
کد خبر: ۳۴۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 22 December 2016


تابناک فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رستم:ایزدی نماینده عالی دولت در شهرستان رستم گفت: این شهرستان  یکی ازقطبهای مهم در بخش کشاورزی در استان است که در صورت توجه و بهره برداری صحیح از منابع آب می توان رشد و توسعه بیش از پیش این منطقه را شاهد بود.

فرماندار شهرستان رستم گفت: احداث سد پارسیان و سیفون انتقال آب رودخانه فهلیان و همچنین کانالهای بین مزراعی دشت رستم  را مشکل عمده کشاورزان عنوان نمود و با بیان اینکه اگر کشاورزی زنده باشد، روستا، شهر و جامعه زنده است بر سرمایه گذاری در اجرای این  طرح های عمرانی و فراهم نمودن زیر ساخت های لازم برای توسعه کشاورزی شهرستان تأکید نمود.

دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از شهرستان رستم

قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به ترویج کشت گیاهان دارویی و گلخانه ای اشاره نمود و گفت: کشت گیاهان دارویی از جمله کشت های جایگزین می باشد که به طور متوسط یک سوم محصولات زراعی نیاز به آب دارند و همچنین درآمد اقتصادی چندین برابر دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان رستم یکی از قطب های کشاورزی استان محسوب می شود گفت: قطعاً در آینده با استفاده از کشت محصولات کم آب بر شاهد گسترش و استقبال مردم از این طرح ها خواهیم بود.

وی همچنین بر تعریف شهرک گلخانه ای در شهرستان تأکید نمود و گفت: توسعه کشت گلخانه ای که با آب کمتر می توانیم به تولید بالاتری دست پیدا کنیم از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است. 

دکتر نوعی مدیر جهادکشاورزی شهرستان رستم هم در ابتدای این دیدار گزارشی از اجرای طرح های عمرانی و سایر فعالیتها و عملکرد در بخش های مختلف کشاورزی شهرستان ارائه نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار