ضدعفونی جایگاه نگهداری حیات وحش بوئین زهرا برای پیشگیری از آنفلوانزا

بوستان امام علی (ع) شهر بوئین زهرا با هدف پیشگیری از آلودگی با ویروس آنفلوانزا توسط دامپزشکی ضدعفونی شد
کد خبر: ۳۴۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 20 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رییس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت : با عنایت به گزارش مواردی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان،  اداره دامپزشکی بوئین زهرا، محل نگهداری پرندگان و حیوانات پارک امام علی بوئین زهرا را ضدعفونی کرد.
دکتر مهدی مهرزاده در تشریح این خبر گفت : بررسی و پایش مستمر بیماری ها  از جنبه های مختلف حائز اهمیت می‌باشد و در همین راستا اداره دامپزشکی بوئین زهرا با اعزام اکیپهای از کارشناسان دامپزشکی، اقدام به بررسی مستمر مراکز نگهداری طیور شهرستان و روستاها می کند.
وی اضافه کرد : با توجه به بازدید عموم مردم از بوستان امام علی(ع) و حیات وحش این مجموعه، اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا ، در راستای پیشگیری ومبارزه با بیماریهای مشترک دام و طیور ، عملیات ضدعفونی و پاک سازی را برای از بین بردن عوامل عفونی شامل باکتریها ، ویروسها و قارچها  به عنوان اقدامی پیشگیرانه در بروز بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک به اجرا درآورد.
وی در پایان با اشاره به شرایط حساس منطقه از مردم خواست از خرید و فروش طیور زنده بومی ، بوقلمون و بخصوص پرندگان آبزی مانند اردک و غاز جدا خودداری کرده و در صورت بروز هرگونه تلفات، موارد را به این اداره اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار