بهار جشنواره ها در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره های کوچ عشایر، بهار و بابونه در شهرستان های مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 12 May 2015

به گزارش ایرنا، کریم حاجی زاده در جلسه هماهنگی جشنواره گل های بابونه در نمین گفت: جشنواره کوچ عشایر در بیله سوار ، جشنواره بهار در مشگین شهر و جشنواره بابونه در نمین در ماه آتی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد که هدف از برگزاری جشنواره ها باید بازاریابی برای عرضه محصولات تولیدی و توسعه اقتصادی منطقه باشد ولی این دیدگاه در استان ما تحقق عینی نیافته است.

او با اشاره به این که جشنواره ها در واقع باید از سوی شهرستان ها برگزار شود ، اصلی ترین وظیفه میراث فرهنگی در این امر را طراحی فعالیت اقتصادی برای مناطقی که در آن جشنواره برگزار می شود اعلام کرد.

او با بیان این که میراث فرهنگی حامی بخش خصوصی است و باید تامین کننده زمینه برای ایجاد درآمد برای بخش خصوصی باشد از تحمیل برخی هزینه های جانبی به سرمایه داران بخش خصوصی هنگام برگزاری جشنواره ها انتقاد کرد و خواستار اقتصادی کردن رویکرد برگزاری جشنواره ها به منظور پرهیز از صرف هزینه های کلان و از طرفی درآمد زایی برای شهرستان ها شد.

وی اظهار کرد: در جشنواره ها اگر برگشت سرمایه به منطقه وجود نداشته باشد ، هزینه کردهای کلان برای آن اصلا منطقی نیست.

حاجی زاده حفاظت از طبیعت را در مناطقی که جشنواره ها را در دامن طبیعت برگزار می کنند ، مهم تر از هر چیز دیگر دانست و افزود: در این گونه اقدامات رویکرد علمی و حفاظتی طبیعت منطقه به هیچ وجه نباید فراموش شود.

به گزارش ایرنا ، فرماندار نمین نیز در این جلسه از برگزاری پنجمین جشنواره گل های بابونه و بازشناسی توانمندی های شهرستان نمین دهه سوم خرداد در منطقه جنگلی فندقلو خبر داد.

سید مهدی جوادی بر آماده سازی زمینه های لازم از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط برای بهتر برگزار شدن این جشنواره تاکید کرد.

شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار