امام جمعه موقت قصرشیرین: قانون در حکومت اسلامی بر مبنای قوانین الهی است

امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: قانون در حکومت اسلامی بر مبنای قوانین الهی ، قرآن و سنت است.
کد خبر: ۳۳۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 02 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به روز تصویب قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی، افزود: در روند تبیین قانون اساسی برخی معتقد بودند باید مجلس موسسان تشکیل شود اما امام راحل برای تسریع منطقی تبیین قانون اساسی، دستور تشکیل مجلس خبرگان برای بررسی قانون اساسی را صادر کردند. 
وی اظهار کرد: مخالفت و قانون شکنی عده‌ای از سیاسیون به خصوص عناصر غرب و لیبرال، امام را به این جمع بندی رساند که جریان خاصی درصدد کارشکنی است که واکنش امام راحل در آن زمان باعث شد مجلس خبرگان در 22آبان 58 قانون اساسی را تصویب کند و دست عناصر فریب خورده کوتاه شود. 
وی همچنین با اشاره به وجود بارگاه مبارک، ملکوتی و روحانی امام رضا (ع) در کشور ایران اسلامی گفت: در سیره مبارک ایشان آموزه های سیاسی قابل توجهی وجود دارد و امام علی (ع) در نهج البلاغه به آن اشاره کرده است که رعایت آن می تواند نوع حرکت و سبک رفتار در راستای هدف های انقلاب اسلامی و خواسته های امام و رهبری را ترسیم کند. 
امام جمعه موقت قصرشیرین ادامه داد: از نکاتی که در سیره سیاسی امام رضا (ع) قابل توجه است قبول ولایت عهدی از سوی ایشان بود که با تهدید و فشار آن را پذیرفتند. 
حجت الاسلام شامحمدی گفت که مراحل تفویذ خلافت از دیگر نکات سیره ایشان بود که امام رضا (ع) را در این آیین غافلگیر کردند و ایشان فرمودند خلافت حق خدا است و نباید به دیگران واگذار شود. 
وی با بیان اینکه پذیرش ولایت عهدی از سوی امام رضا (ع) فضای مناسبی را برای اعلام امامت و ترویج شیعه فراهم کرد ، افزود: پس از امام علی (ع) جریان امامت به صورت رسمی اعلام نشد ولی زمان امام رضا (ع) بگونه ای شیعه ترویج یافت که مامون اعلام کرد خود یک شیعه است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار