فرماندار اقلید با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه آب در این شهرستان گفت: نباید به‌واسطه رابطه و پول و... حق برخی افراد را ضایع کرد و مانع اجرای کامل و واقعی قانون شد، بلکه باید با تمام متخلفان یکسان برخورد شود.
کد خبر: ۳۳۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲ 27 November 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:صادق کریمی صبح امروز در جلسه هماهنگی برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز در راستای طرح احیا و تعادل‌بخشی که با حضور دادستان، بخشدار مرکزی، نایب‌رئیس شورای شهرستان، مدیر منابع آب، سرپرست اداره آبیاری، کارشناس حقوقی و طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب، نماینده گروه مردم‌نهاد همیاران آب، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد شهادت جمعی از هم‌وطنان در عراق توسط عوامل همیشه ذلیل داعش را تسلیت گفت و اظهار داشت: بحران آب یکی از دغدغه‌های اصلی مسؤولان کشور است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های پی‌درپی و مشکلات ناشی از این معضل به برگزاری جلسات متعدد با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در بحث بحران آب و شناسایی و ارائه راهکار مؤثر در این زمینه اشاره کرد و گفت: اقلید قطب کشاورزی این استان و کشور محسوب می‌شود که شغل بیشتر مردم کشاورزی است.

کریمی کم‌توجهی گذشتگان نسبت به نسل آینده با استفاده بی‌رویه منابع آب را مشکلی دیگر خواند و تصریح کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند در آینده نزدیک با مشکلات غیرقابل جبرانی مواجه خواهیم شد.

فرماندار اقلید پر کردن چاه‌های غیرمجاز را گامی مؤثر در مقابله با این مشکلات عنوان کرد و گفت: این اقدام به‌تنهایی نتیجه مناسب و مؤثری نخواهد داشت بلکه باید فکری اساسی کرد و با برنامه‌ریزی و اقدام جدی از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنیم که این امر با عزم جهادی، کار فرهنگی و مشارکت و انسجام همگانی امکان‌پذیر خواهد شد.

وی برداشت غیرقانونی، عدم استفاده از روش‌های کشاورزی و آبیاری نوین و... را ازجمله عوامل هدررفت آب خواند و بابیان اینکه در توزیع آب باید عدالت رعایت شود خاطرنشان کرد: با حفر چاه غیرمجاز و بهره‌برداری غیرقانونی متخلفان باید برخورد شود.

کریمی با اشاره به لزوم تدوین برنامه‌ای مدون و جامع با مشورت بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی با منابع آب و... به‌منظور ارائه راهکارهای مناسب برای مشارکت و حضور پررنگ مردم در اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی تأکید کرد: باید بدون توجه به روابط و تنها در چارچوب قانون با این معضل برخورد شود.

فرماندار اقلید ادامه داد: برخورد قاطع و قانونی با متخلفان برداشت بی‌رویه آب و حفر چاه‌های غیرمجاز، عاملی برای برقراری نظم و اجرای قانون و احترام به‌حق دیگران در استفاده از منابع می‌شود همان‌گونه که اگر مسؤولان به دلایل مختلف و غیرقانونی از برخی از متخلفان دفاع کنند و مانع تخلفشان نشوند، انگیزه رعایت قانون در سایر افراد از بین می‌رود ازاین‌رو لازم است تا با متخلفان برداشت بی‌رویه آب و حفر چاه‌های غیرمجاز با قاطعیت و جدیت برخورد شود.

کریمی گفت: اگر قرار است نتیجه‌ای مؤثر و کارساز کسب شود باید صادقانه، بدون تفاوت قائل شدن و در چارچوب قانون اقدام شود چراکه وظیفه اصلی مسؤولان، خدمت به مردم است.

فرماندار اقلید در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم همکاری و تعامل دهیاران برای اجرای این طرح، مدیریت مؤثر، رعایت قانون، صیانت از حقوق مردم و... با ترویج فرهنگ استفاده بهینه منابع در جامعه را خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار