در همایشی مطرح شد

افراط و تفریط 2 عامل مخرب در زندگی انسان/ رونق مساجد با حضور جوانان

در همایش مشترک ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج شهرستان آبیک مطرح شد که افراط و تفریط 2 عامل مخرب و تهدیدکننده انسان در تمام مراتب زندگی است.
کد خبر: ۳۳۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 23 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، همایش مشترک ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج شهرستان آبیک در دفتر امام جمعه شهر آبیک برگزار شد.

* همکاری برخی از هیأت امنای مساجد با خواهران بسیجی

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه الزهرا‌(س) شهرستان آبیک در این همایش به ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه پرداخت و گفت: در پایگاه‌های بسیج، خواهران به صورت حلقه‌های بسیج در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، آموزشی، احکام، قرآن، تجوید و مشاور خانواده به فعالیت می‌پردازند.

پریناز صالحی افزود: در برخی از پایگاه‌های بسیج همانند مساجد امام جعفر صادق(ع)، ولیعصر(عج) و موسی‌بن جعفر(ع) هیأت امناء پای کار بوده و همکاری مناسب و مطلوبی با پایگاه‌های بسیج خواهران دارند.

وی ادامه داد: از هیأت امنای برخی مساجد درخواست می‌شود همکاری بهتر و بیشتری با پایگاه‌های بسیج داشته باشند تا خواهران بسیجی بتوانند به نحو احسن به فعالیت‌های خود در پایگاه‌ها بپردازند.

این مسؤول اضافه کرد: در برخی از مساجد حسینیه و کتابخانه وجود دارد که بلااستفاده مانده‌ است و از هیأت امنای این مساجد انتظار داریم این مکان‌ها را در اختیار خواهران بسیجی قرار دهند تا به فعالیت‌های فرهنگی بپردازند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه الزهرا(س) شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: پایگاه‌های بسیج بهترین مکان برای غنی‌سازی اوقات بانوان است که همکاری تعدادی از هیأت امناء برای فعالیت بیشتر و بهتر خواهران بسیجی در پایگاه‌های بسیج لازم و ضروری است.

*حضور جوانان در مساجد رونق یابد

مسؤول فرهنگی حوزه مقاومت شهید مفتح شهر خاکعلی در ادامه این همایش با اشاره به حضور کمرنگ جوانان در مساجد اظهار داشت: امروز حضور جوانان در مساجد نسبت به سال‌های گذشته به ویژه دوران دفاع مقدس کمرنگ شده است.

یوسف حسین‌پور افزود: در دوران جنگ تحمیلی سازماندهی نیروها و اعزام رزمندگان از مساجد صورت می‌گرفت و جوانان جنب و جوش بسیاری در مساجد داشتند.

وی ادامه داد: امروز کمرنگ بودن حضور جوانان در مساجد به روحانی باز می‌گردد چراکه محوریت مسجد محسوب می‌شود و با مدیریت مطلوب و شایسته می‌تواند بستر لازم برای حضور حداکثری جوانان را فراهم کند.

این مسؤول اضافه کرد: در مسجد تنها نباید به منبر رفتن، ذکر مصیبت و بیان مسائل شرعی بسنده شود بلکه باید با استفاده از توان نیروهای بسیجی، فعالیت‌های فرهنگی در مساجد رونق گرفته و حضور جوانان پررنگ شود.

مسؤول فرهنگی حوزه مقاومت شهید مفتح شهر خاکعلی خاطرنشان کرد: در مساجد به جوانان باید بهای بیشتری داده شود تا در انجام امور از آنان مشاوره و ایده بگیرند.

حسین‌پور بیان کرد: به جوانان به ویژه بسیجیان در مساجد باید مسؤولیت داده شود تا شاهد حضور پرشور و پررنگ آنان در مساجد باشیم.

در ادامه یکی از روحانیان روستای زیاران بر پرهیز از افراط و تفریط و حفظ وحدت از سوی بسیجیان تأکید کرد و گفت: حضور بسیج در تمام جهادها باید پررنگ باشد و به عنوان گروه الهی به جامعه شناسانده شود.

امام علی(ع) در روایتی فرموده است، «بهترین مردم نسبت به من میانه‌روها هستند».

در این همایش حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت شهر آبیک، حجت‌الاسلام محمد پنجی نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام صادق‌(ع) شهرستان آبیک، حجت‌الاسلام محمدصادق جان‌محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و مسلم لطفی‌زاده فرمانده سپاه ناحیه امام صادق‌(ع) شهرستان آبیک حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار