نهاوند طلایه دارمرکز مردم نهاد فرهنگی

به گفته مدیر مرکز مردم نهاد فرهنگی اسناد و آرشیو نهاوند بیش از دو هزار و 500 حلقه سی دی و نوار کاست، عکس و پوستر و اسناد تاریخی و مقالات پژوهشی در تنها مرکز مردم نهاد فرهنگی اسناد و آرشیو غرب کشور موجود است.
کد خبر: ۳۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 10 May 2015
مدیر مرکز مردم نهاد فرهنگی اسناد و آرشیو نهاوند گفت: تنها مرکز مردم نهاد فرهنگی اسناد و آرشیو نهاوند در غرب کشور دارای بیش از 6 هزار اثر است.    

به گزارش ایسنا؛ سجاد سیف" اظهار کرد: مرکز آرشیو اسناد و مدارک فرهنگی و تاریخی نهاوند زیرمجموعه انجمن پژوهشگران فرهنگ و هنر نهاوند در غرب کشور است و با هدف کمک به کار پژوهش و تحقیق در مورد تاریخ نهاوند فعالیت رسمی خود را از سال ۸۲ آغاز کرده است.  

 وی افزود: در این مرکز به منظور ارتقای فرهنگ پژوهش و تحقیق ابتدا اعضای انجمن که 6 نفر از اساتید برجسته دانشگاهی و تاریخ و فرهنگ پژوه بودند معرفی و با رأی گیری انتخاب شدند.

   سیف اضافه کرد: تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید دانشگاهی، دانشجویان و دانش آموزان به عضویت این انجمن و مرکز اسناد و آرشیو درآمده اند و این مرکز دارای بیش از 6 هزار اسناد شامل ۶۰۰ جلد کتاب ویژه تحقیق و پژوهش درباره تاریخ و فرهنگ نهاوند و چند هزار عکس قدیمی از ۱۲۰ سال گذشته تاکنون شامل عکس های تاریخی شاهان قاجار در سفر به نهاوند، تصاویر مسئولان و بمباران های نهاوند در دوران دفاع مقدس، عکس مناظر طبیعی، حوادث قبل از انقلاب، همایش ها، کنگره ها و سراب های نهاوند است.

   وی عنوان کرد: بیش از دو هزار و 500 حلقه سی دی و نوار کاست، عکس و پوستر و اسناد تاریخی و مقالات پژوهشی در این مرکز موجود است.  

 سیف خاطرنشان کرد: مزیت اصلی این مرکز با عنوان تنها مرکز اسناد و آرشیو فرهنگی و تاریخی در استان و حتی غرب کشور این است که به صورت مردم نهاد اداره می شود البته مکان فعلی آن در اداره ارشاد شهرستان است و از مردم درخواست داریم اسناد خود را به این مرکز تحویل دهند.  

 سیف گفت: تاکنون برای ساخت چندین فیلم مستند درباره نهاوند از عکس و تصاویر آرشیوی این مرکز استفاده شده است و امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به این مرکز و اهداف آن داشته باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار