احداث بیش از ۸۰ مجتمع تجاری جدید در مشهد

رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس گفت: بیش از ۸۰ مجتمع تجاری جدید در مشهد مقدس در حال احداث است.
کد خبر: ۳۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 10 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمود بنا‌نژاد مشهدی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: ‌بالغ بر 90 هزار واحد صنفی فعال و دارای پروانه در شهر مقدس مشهد وجود دارد، در این میان برخی واحدها فاقد مجوز و برخی نیز در حال اخذ مجوز هستند.

رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس افزود: آمار دقیقی از تعداد واحدهای صنفی 10 سال پیش تاکنون وجود ندارد اما شهر مشهد مقدس با توجه به زائرپذیری ویژه‌، سال به سال آمار تعداد واحدهای صنفی آن در حال افزایش ‌است.

بنا‌نژاد بیان کرد: در شهر مشهد بیش از 40 مجتمع تجاری احداث شده که 87 مجتمع تجاری دیگر نیز در این شهر در حال احداث است؛ تعریف مجتع تجاری به این گونه است که تمامی تیمچه‌ها و بازار‌های قدیمی تا پاساژ‌ها را مجتمع تجاری می‌دانند که بنا بر آخرین آمار موجود در شهر مقدس مشهد 127 مجتمع تجاری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع‌های تجاری مزایا و معایبی برای شهر دارد که به عنوان مثال شهرداری مشهد مقدس خود بازارهای خطی را راه‌اندازی می‌کند اما مجوزهای ساخت مجتمع‌های تجاری را هم می‌دهد که این به نوعی ضربه به اقتصاد شهری است.

رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس ادامه داد: براساس قوانین موجود افراد برای اینکه پروانه واحد صنفیشان دارای اعتبار باشد و یا پروانه صنفی داده شود باید سه شرط موجود را اجرا کنند؛ ‌پروانه متعلق به شخص حقیقی بوده، شغل خدمت ارائه شده مشخص و مکان آن نیز مشخص باشد که اگر یکی از این سه شرط وجود نداشته باشد، پروانه فرد بدون اعتبار محسوب می‌شود.

وی گفت: باید به این نکته اشاره کرد که حتی واحد صنفی اگر از مکان خود جا به جا شود باید براساس قوانین اتاق اصناف مجددا برای کسب پروانه مراجعه کند چرا که برای ما به‌عنوان فرد بدون مجوز شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار