گسترش معضل اعتیاد از نوزادی تا کهنسالی!

تابناک: امروز علت یابی اعتیاد قدری مشکل شده است نه می توان به فقر ربطش داد چرا که بسیاری از افراد مرفه هم درگیر کرده است، نه می‌توان به بی سواد مربوط دانست زیرا که بسیاری از تحصیلکرده‌های ما نیز به اعتیاد آلوده شده اند، و نه حتی به اینکه چون در دسترس است، معتاد زیاد است.
کد خبر: ۳۲۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 16 November 2016
تابناک اصفهان: هر روز آمار وحشتناکی از اعتیاد در جامعه منتشر می‌شود، اعتیادی که امروزه تمام نسل‌ها و سنین و جنسیت را آلوده کرده است، نه تنها زن و مردم معتاد فاجعه آفرین است بلکه جوان، نوجوان، کودک و نوزاد معتاد در سطح کشور رشد فزاینده ای گرفته است.

اعتیاد امروز مربوط به قشر خاصی نیست و تمام اقشار مردمی از جمله مرفهین، فقرا، افراد تحصیلکرده در مقاطع دکترای، مهندسین، پزشکان، باسواد و بی سواد همه و همه را به شدت درگیر کرده است.

رشد اعتیاد در کشور در حالیست که مثل گذشته در زمین‌های کشاورزی تریاکی کشت نمی‌شود، یا اینکه مواد مخدر صنعتی به صورت آشکارا تولید نمی شود و غالب مواد مخدر وارداتی است اما اینکه چرا این میزان معتاد داریم یا چرا به راحتی به دستشان می‌رسد سوالی است که باید مسئولان پاسخ دهند.

 امروز علت یابی اعتیاد قدری مشکل شده است نه می توان به فقر ربطش داد چرا که بسیاری از افراد مرفه هم درگیر کرده است، نه می‌توان به بی سواد مربوط دانست زیرا که بسیاری از تحصیلکرده‌های ما نیز به اعتیاد آلوده شده اند، و نه حتی به اینکه چون در دسترس است، معتاد زیاد است.

اما اینکه چرا مردم به این ماده مخدر کشیده می‌شوند اگر چه بخشی به فرهنگ مردم بر می گردد که به محض برخورد با یک مشکل خود را با مواد مخدر تسکین می دهند اما اینکه چرا در تمام زمینه ها اینقدر فرهنگ مردم به قول مسئولان رشد نکرده نیز به کم کاری مسئولان بر می گردد.

آری رشد فرهنگ یک امری بسیار پیچیده و سختی است اما به واقع چه اقدام اساسی در جهت عدم رفتن مردم به سمت اعتیاد صورت گرفته است

اعتیاد با بحران اقتصادی رشد یافت با زیاد شدن مشکلات مردم با رشد ناامیدی بین مردم با رشد بی اعتماد به نفسی با رشد بی ایمانی و نداشتن اعتقادی به کسی که حلال مشکلات است آری رشد اعتیاد به جامعه ای بر می گردد که هیچ برنامه مشخص و مدونی برای مادران به هنگام بارداری نداشت  برای مادران حاشیه نشین ، مادران فقیر، مادران طبقه متوسط و مرفه نبوده ، جامعه ای که هیچ برنامه ای برای تفریح و رشد نوجوانان و جوانان ندارد، ورزشگاهای با تنوع بالا و ارزان قیمت و حتی رایگان برای تمامی جوانان نیست، جامعه ای با برنامه برای افرادبرشکسته و از همه جا نا امید ندارد . اعتیاد در کمال بی مسئولیت مسئولان، رشد گرفت.

روزانه 300 نوجوان در کشور معتاد می شوند و هر 3 ساعت یک جوان بر سر اعتیاد جان خود را از دست می دهند و این دادن آمارها تنها وظیفه مسئولانی است بدون اینکه اقدامی خاصی شکل دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار