یک روز با کتابخانه سیار

استقبال روستائیان از کتابخوانی ،بهتر از شهری هاست؟

نکته جالب تر این گزارش ، زمانی بود که دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی اصرار می کردند که آن ها هم بتوانند عضو کتابخانه شوند که سجادی به آن ها قول داد برای آن ها هم کتاب بیاورد.
کد خبر: ۳۲۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 14 November 2016
تقریبا همه ی مسئولین و مردم مطمئن هستند ، که امکانات برای رونق و پیشرفت در شهرها بهتر و بیشتر از مناطق روستایی است و قاعدتا با وجود چنین زیرساخت هایی خصوصا در زمینه فرهنگی ، باید استقبال در فعالیت های فرهنگی هم بیشتر باشد.
هر چند تاکنون آمار مشخصی در خصوص مقایسه استقبال از برنامه های فرهنگی بین مناطق شهری و روستایی در زمینه هایی که تا حدودی امکانات مشترکی وجود دارد، ارائه نشده است اما در گزارش زیر استقبال جالب دانش آموزان روستایی از کتابخانه سیار ، نشان از لزوم توجه مسئولین به سرمایه گذاری بیشتر بر مناطق روستایی ، دارد.
خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ساعاتی را در کنار مسئول توزیع کتاب های غیر درسی ،کتابخانه سیار روستایی ، در منطقه دشتروم شهرستان بویراحمد بود.
 
سید صادق سجادی که با یک ماشین وانت ، و یک کیف مخصوص حمل کتاب به روستاهایی که از قبل به عنوان حوزه ی تحت پوشش این کتابخانه سیار ، مشخص شده اند ،می رود ، در گفتگویی کوتاه از اقبال پرشور دانش آموزان روستایی از کتابخانه سیار خود گفت.
سجادی مدارس تحت پوشش این کتابخانه را 30 مدرسه عنوان کرد و افزود: به تناوب هر 15 روز یکبار به هر مدرسه می روم و با کتاب های جدیدی که برای دانش آموزان می آورم ، سعی می کنم تنوع موضوعات کتاب ها را رعایت کنم.
این فعال فرهنگی در خصوص بروزآوری کتاب ها گفت:با توجه به وجود 6000 کتا ب در مخزن کتابخانه روستایی 2 ، تقریبا هر روز سعی می شود مخزن کتاب بروز آوری شود.
سجادی نکته جالبی هم گفت، وی استقبال دانش آموزان از کتابخانه را تقریبا صددرصد  اعلام کرد و گفت : در هر مدرسه ای که می روم، تقریبا همه ی دانش آموزان عضو می شوند و با حساسیت عجیبی ، به انتخاب کتاب می پردازند و به نظر من استقبال دانش آموزان روستایی از کتابخوانی بیشتر از دانش آموزان شهری است.
و نکته جالب تر این گزارش ، زمانی بود که دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی اصرار می کردند که آن ها هم بتوانند عضو کتابخانه شوند که سجادی ضمن توضیح در خصوص اجبار در رعایت محدودیت سنی در کتاب ها ، به دانش آموزان پایه دوم ابتدایی قول داد که در دوره ی 15 روزه بعدی که به مدرسه ی آن ها آمد، کتاب های مخصوص سن آن ها را هم پیدا کند و در مخزن سیار کتاب ، به مدرسه بیاورد و البته در همان لحظه اقدام به ثبت نام آن ها در کتابخانه نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار