افزایش ۴درصدی زایمان طبیعی درهمدان

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تعداد زایمان طبیعی با اجرای این طرح چهار درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 07 May 2015
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی زایمان به شیوه طبیعی در استان همدان افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، حسین عرفانی در آیین بزرگداشت روز ماما افزود: تعداد زایمان طبیعی با اجرای این طرح چهار درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به بهبود شرایط و کیفیت زایمان مادران در سال گذشته افزود: بیش از 170 هزار زایمان طبیعی سال گذشته در بیمارستان های همدان انجام شده است.

وی اضافه کرد: اهمیت کار ماماها در سالم ماندن مادران و فرزندان طی دوران بارداری از نیازهای مهم هر جامعه ای است و یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر جامعه ای کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان است. 

وی با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و 600 زن در دنیا به علت عوارض بارداری فوت می کنند گفت: بیش از 99 درصد فوت مادران در کشورهای در حال توسعه بوده است.

عرفانی عنوان کرد: هدف از افزایش باروری در جامعه فعال و کارآمد بودن فرد در جامعه است و افزایش سن ازدواج مهمترین عامل افزایش ناباروری در کشور است.

معاون درمان دانشگاه نیز در این آیین اجرای طرح تحول نظام سلامت را اتفاقی هوشمند دانست و گفت: با اجرای این طرح اعتبار خوبی برای توسعه بلوک های زایمانی در نظر گرفته شد.

محمد رضا عبادیان با اشاره به اجرای طرح مقیمی پزشکان در بیمارستان ها افزود: این اقدامات ارمغان خدمت دولت یازدهم برای مردم است.حدود 600 ماما در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان فعالیت می کنند.در این آیین از ماماهای برتر استانی نیز تجلیل شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار