حضور گشت ویژه برای جلوگیری از زمین‌خواری

سخنگوی قوه قضائیه از حضور گشت‌هایی ویژه در استان‌ها و برخی نقاط آسیب‌پذیر تهران برای جلوگیری از زمین‌خواری خبر داد.
کد خبر: ۳۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 04 May 2015
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه هفتاد و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص سوالی مبنی بر اینکه در بحث بورسیه‌های دولت قبل کمیسیون اصل 90 نظر صریح خود را مطرح و از کلیه دانشجوها حمایت کرده اما وزارت علوم نظر دیگری را مطرح کرده و یکسری از دانشجوها هم شکایت کرده‌اند، آیا قوه قضاییه به این موضوع ورود می‌کند؟ گفت: دادگستری مرجع تظلم‌خواهی همه افراد است، اگر کسی شاکی خصوصی باشد به شکایتش به طور طبیعی رسیدگی می‌شود، چه این موضوع و چه هر موضوع دیگری اگر شکایت مطرح باشد رسیدگی خواهد شد.

معاون اول دستگاه قضا در خصوص اقدامات عملی و اجرایی قوه قضاییه در بحث برخورد با زمین‌خواری گفت: اعتقاد ما این است که در مسئله تجاوزات به زمین به اشکال مختلف، باید دولت و سازمانهای ذیربط پیگیری کنند و تا آنجائیکه ممکن است اجازه ندهند تصرف صورت گیرد.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: چندی پیش یکی از معاونان یکی از وزارتخانه‌ها در رسانه‌ ملی صحبت می‌کرد و نقطه‌ای را نشان می‌داد که 10 هزار واحد غیرمجاز ساخته شده است، خب! این آقا قبلاً هم بوده اما کسی نپرسیده شما که قبلاً آنجا بودید چرا اجازه دادید این ساخت و سازهای غیرقانونی صورت گیرد!!

سخنگوی دستگاه قضا با تاکید بر اینکه همه قائلیم پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: ما دوست نداریم کار به تخریب و خسارت به مردم و دولت برسد، در همین راستا در برخی استان‌ها از جمله تهران، رئیس کل دادگستری و دادستان تهران از مسئولین دعوت کردند و قول همکاری گرفتند که اجازه ندهند خلافی صورت گیرد ضمن اینکه موارد گذشته را به هر نحوی که قانون اجازه داده پیگیری کنند.

سخنگوی دستگاه قضا از گشت ویژه برای جلوگیری از زمین‌خواری خبر داد و گفت: در برخی استان‌ها در نقاط آسیب‌پذیر تهران گشتی را گذاشته‌اند که مراقبت‌ها را بیشتر می‌کند و اجازه کار خلاف نمی‌دهد.

وی افزود: همچنین ما از دادسرا و دادگاه خواسته‌ایم در امر رسیدگی به پرونده‌ها سرعت بیشتری داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار