مدرسه عاشورا برای تربیت مردم و عبرت‌گیری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مدرسه عاشورا مکتب‌خانه تربیت مردم و عبرت‌گیری از حوادث تاریخ است.
کد خبر: ۳۰۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 08 October 2016

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در موضوعات تاریخی تحلیل‌های واقع‌بینانه می‌تواند از جنبه‌های مختلف انجام شود بنابراین تحلیل‌ها اکثرا همه‌جانبه نبوده است و این ضعف در اکثر اندیشمندان وجود دارد.

وی بیان کرد: این برگشت به نویسنده ندارد از پراکندگی نقل تاریخی است انسداد علم در آنجاست که فردی را مطلق قبول کنیم و تحریف در علم این است که عقلانیت را از علم حذف کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مدرسه عاشورا مکتب‌خانه تربیت مردم و عبرت‌گیری از حوادث تاریخ است.

ستوده با بیان اینکه هجمه‌های تبلیغاتی زیادی بر عزاداری و نوع عزاداری در سطح فضای مجازی انجام می‌گیرد، ادامه داد: بستن دروغ توسط ناآگاهان به تاریخ به عاشورا برای گریاندن مردم کاملا مشخص است در حالی که که هدف گریاندن نیست بلکه تربیت مردم است ت از آن عبرت گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل وارد کردن رویا و خواب به اصل تاریخ و فرهنگ عاشورایی را کار خطا و اشتباه بیان کرد و گفت: در حالی که تاریخ همراه عقلانیت عاشورا باید بیان شود چرا که تمام رفتار امام حسین (ع) در عاشورا بر پایه عقلانیت است.

ستوده ادامه داد: در عاشورا هم احساس است و هم عاطفه، محبت، عشق و عقلانیت است و از همین‌رو است که زیبایی‌ها را می‌توان در این نهضت تاریخی مشاهده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل انفعالات در پذیرش اصل حق و حقانیت را یادآور شد و افزود: هر کس هرطوری خواسته با احساسات خود با عزاداری برخورد کرده است و ما هم منفعلانه برخورد کردیم.

ستوده در ادامه تصریح کرد: نقش امر به‌ معروف و نهی ازمنکر که فریضه دینی ما است در جامعه به نوعی کاربرد نداشته و فقط به خواندن نماز و گرفتن روزه اکتفا کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برای صیانت از دستاوردهای انقلاب امام حسین(ع) باید همگان وارد عرصه شوند و هم عاطفه، محبت، عشق و عقلانیت کنار هم قرار گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار