امسال، رتبه‌بندی معلمان با شاخص‌های جدید

کد خبر: ۳۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 03 May 2015
به گزارش تابناک یزد، وزیر آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: اقدام خوبی که دولت در سال 93 انجام داد تصویب رتبه بندی معلمان در آخرین جلسه هیات دولت یعنی در 27 اسفند 93 بود که در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسید و امسال اجرایی می شود.

فانی افزود: بسیاری از انتقاداتی که نسبت به طرح رتبه بندی معلمان می شود متأثر از کتابچه ای است که در این زمینه در دولت قبل منتشر شد.

رتبه بندی کنونی هیچ ارتباطی به این کتابچه ندارد بلکه شاخص های کنونی رتبه بندی معلمان باید منبعث از وظیفه معلمی در آموزش و پرورش و نه وظیفه استادان دانشگاه مانند داشتن مقاله ISI باشد.

فانی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان را بر اساس وظایف معلمی و شایستگی های آنان در نظر می گیریم، گفت: به همه فرهنگیان، معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت فراخوان دادیم تا شاخص های مورد نظر خود در زمینه رتبه بندی را ارائه کنند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 11 هزار نفر شاخص هایی را پیشنهاد دادند که در اختیار کارگروه مربوطه قرار گرفته و امیدواریم تا اواسط خرداد این شاخص ها را جمع بندی کنیم و در سازمان مدیریت به تصویب برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: لازمه رتبه بندی، تأیید صلاحیت های حرفه ای و لازمه تأیید این صلاحیت ها ، تدوین شاخص هاست که اکنون در مرحله تدوین آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سووال که افزایش حقوق و دستمزد معلمان در رتبه بندی برای آموزش و پرورش بار مالی دارد در حالی که عنوان می شود این موضوع در بودجه سال 94 دیده نشده است، چگونه اعتبار لازم را فراهم می کنید گفت: در بودجه 94 دیده نشده است اما هیات دولت در 27 اسفند سال 93 مبلغ یک هزارو 350 میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان در سال 94 در نظر گرفت که این رقم از طریق کسر تخصیص های دیگر دستگاه ها تأمین خواهد شد.

فانی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 94، بیست وچهار هزار میلیارد تومان بود که مجلس شورای اسلامی حدود پنج هزار میلیارد تومان به این رقم اضافه کرد.

وی ادامه داد: هیات دولت نیز در آخرین جلسه خود در سال 93 مصوب کرد 1350 میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سال 94 اختصاص داده شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در مجموع اعتبارات بالقوه آموزش و پرورش در سال 94 بیش از 30 هزار میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با پارسال 50 درصد افزایش نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار