استقرار سامانه جامع یکپارچه در ۵ گمرک بوشهر

مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: سامانه جامع یکپارچه گمرکی که در راستای فناوری‌های نوین اطلاعاتی و تحقق گمرک الکترونیک طراحی شده است در ۵ گمرک استان بوشهر استقرار یافت.
کد خبر: ۳۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 02 May 2015
تابناک بوشهر: احمد پورحیدر با بیان اینکه به روز شدن فعالیت‌ها و عملیات گمرکی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز اقتصادی است اظهار داشت: استقرار سامانه جامع یکپارچه گمرکی،  ایجاد پنجره واحد تجاری فرامرزی و اعمال مدیریت ریسک هوشمند از مهم‌ترین برنامه‌های گمرک استان بوشهر است.

وی، با اشاره به استقرار سامانه جامع یکپارچه گمرکی گفت: در اجرای سیاست‌های دولت مبتنی بر تداوم پیاده سازی دولت الکترونیک و برای گسترش مبادلات تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی استقرار سامانه جامع یکپارچه گمرکی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با اشاره به مزیت‌های استقرار سامانه جامع یکپارچه گمرکی افزود: این سامانه با هدف جلوگیری از خواب سرمایه، هم راستا با برنامه‌های 5 ساله سند چشم‌انداز، وعملیاتی شدن هوشمند سازی گمرک در دستور کار قرار گرفت.

پورحیدر، با اشاره به اینکه  اکنون سامانه یاد شده در استان بوشهر اجرا شده افزود: سامانه جامع یکپارچه گمرکی که در راستای فناوری‌های نوین اطلاعاتی و تحقق گمرک الکترونیک طراحی شده در 5 گمرک استان بوشهر استقرار یافت.

وی، به اجرای استقرار مدل فیزیکی و مجازی پنجره واحد تجاری در گمرک بوشهر پرداخت و بیان کرد: در اجرای ماده 12 قانون امور گمرکی و ماده 8 آیین نامه اجرای آن پنجره واحد تجاری در بندر بوشهر اجرایی شد و برای نخستین بار در کشور 10 سازمان و اداره مرتبط با فعالیت‌های گمرکی در پنجره واحد تجاری بوشهر مستقر شد.

مدیرکل گمرکات استان بوشهرافزود: پنجره واحد تجاری گمرک بوشهردر آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود و فرایند ترخیص کالا در حوزه‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیت کالا تسریع می‌یابد.

پورحیدر با اشاره به اعمال مدیریت هوشمند ریسک در همه فرایندهای گمرکی گفت: اجرای مدیریت هوشمند ریسک در فرایندهای گمرکی ترخیص کالا را تسریع داده است.

وی افزود: بر اساس این برنامه عملیاتی، سیستم انتخاب مسیر اظهار نامه‌های گمرکی تحت عنوان سلک‌تی‌ویتی در مسیرهای سه گانه سبز، زرد و قرمز و استفاده از دستگاه ایکس‌ری کانتینری قرار می‌گیرد و کالاها ترخیص می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با اشاره به مزیت‌های سامانه‌های یاد شده بیان کرد: شفاف سازی فعالیت‌های گمرکی و تجاری، کاهش زمان تشریفات گمرکی، افزایش درآمدهای گمرکی، کاهش فساد، تخلف و قاچاق کالا، تسهیل تجارت قانونی، افزایش رضایت مندی تجار و کاهش هزینه‌های رسمی از جمله مزیت‌های سامانه‌های الکترونیکی گمرکی است.

پورحیدر، کاهش اسناد کاغذی، استفاده موثر و صرفه‌جویی در منابع مالی و بهبود و تسهیل تجارت فرامرزی و محیط کسب کار را از دیگر مزیت‌های سامانه‌های الکترونیکی گمرکی دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار