300روستای همدان مجری تقابل با بحران آب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: برنامه اجرایی مورد نیاز برای تقابل با بحران کم آبی در بیش از 300 روستای این استان در فصل گرم سال تدوین شده است.
کد خبر: ۲۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 30 April 2015
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان برای تقابل عملی با مشکلات کم آبی 300روستای همدان به یک هزار و 630 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا، حبیب الله مومیوند افزود: پیش بینی می شود بیش از 300 روستای استان همدان در تابستان سال جاری با مشکل کمبود آب مواجه شوند که برای تقابل عملی با مشکلات این بخش به یک هزار و 630 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر بیش از 95 طرح آبرسانی در استان مراحل اجرایی خود را آغاز کرده است که 13 طرح در قالب راه اندازی مجتمع آب در 23 روستا با برآورد اعتباری افزون بر 88 میلیارد ریال مربوط به شهرستان تویسرکان می شود. مومیوند ادامه داد: اکنون در روستاهای سید شهاب و چاشتخوره تویسرکان حفر چاه انجام شده و تعویض شبکه آبرسانی در روستاهای سازیان، مالیچه، برگچه و آرتیمان نیز در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اینکه باوجود بارش های خوب در ابتدای سال جاری همچنان در طول سال با مشکل کمبود آب و کاهش سفره های آب زیر زمینی در استان همدان روبه رو هستیم اذعان کرد: میزان سرانه مصرف آب در برخی روستاهای استان همدان تا سقف دو یا سه برابر بیش از سرانه مصرف استاندارد و عرفی در جهان است. مومیوند تاکید کرد: اهالی روستاهای استان باید با رعایت الگوی اصلاح مصرف، از آب آشامیدنی فقط در بخش آشامیدن و بهداشت استفاده کنند و از استفاده این آب در بخش های دیگر اجتناب نمایند. شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان از مجموع 103 روستای شهرستان تویسرکان، 84 روستا را زیر پوشش خدمات رسانی خود دارد که بیش از 50 درصد جمعیت این شهرستان نیز در روستاها زندگی می کنند. تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان با برخورداری از طبیعتی بکر و جذاب در 90 کیلومتری شهر همدان است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار