استاندار یزد: هیات های عزاداری از ظرفیت های مهم مذهبی هستند

استاندار یزد گفت: هیات های عزاداری امام حسین (ع) از نقاط قوت و ظرفیت های مهم مذهبی هستند.
کد خبر: ۲۹۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 12 September 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی یزد با تاکید بر توجه به ظرفیت های هیات های مذهبی افزود: هیات های عزاداری حضرت امام حسین (ع) از ظرفیت هایی است که نوجوانان و جوانان در این تشکل های مذهبی حضور چشمگیری دارند و باید بهترین بهره برداری از این تشکل ها صورت گیرد.
وی همچنین روز عرفه را روز معرفت و نیایش با خدای متعال دانست و با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان ادامه داد: جوانان نوگرا هستند و با خلاقیت و شور و حالی که دارند می خواهند هر روز خود را به گونه ای بدیع و نو نشان دهند.
میرمحمدی اظهار داشت: ما نباید این ویژگی جوانان را نادیده بگیریم و یا فعالیتی انجام دهیم که خلاقیت های آنها کور شود، موضوعی که بیشتر به آن توجه دارم و توصیه می کنم این است که در رابطه با برخی رفتارها و مسائلی که در بعضی از هیات ها مشاهده می شود، برخورد کردن بعضا جواب نمی دهد و باید راهکارهای فرهنگی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بعضی رفتارها قابل اغماض، برخی قابل تذکر، دسته ای دیگر قابل اصلاح و بعضی مسائل نیز قابل تغییر است و لازم است که در محتوای بعضی نوحه ها و سبک های مداحی مواردی را که نیاز به تغییر و اصلاح دارد با همفکری و جلسات هم ‍ اندیشی بررسی کرده و اصلاح گر باشیم زیرا دین اسلام نیز روی موضوع ستارالعیوبی تأکید فراوان دارد.
استاندار یزد یادآور شد: مجلس عزاداری برای حضرت امام حسین(ع) از مجالسی است که مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان به صورت گسترده در آن شرکت می کنند و باید از این ظرفیت ارزشمند برای جذب جوانان استفاده و در این مسیر آنها را بیشتر با مفاهیم عمیق دین اسلام آشنا کنیم.
میرمحمدی با بیان اینکه برخی نوحه ها و اشعار هیات های مذهبی ممکن است دارای مفهوم نبوده و با در شأن حضرت امام حسین (ع) و واقعه کربلا نباشند، افزود: باید هر ساله جشنواره شعرهای آئینی برگزار شود و با داوری کارشناسان و صاحب نظران بهترین اشعار و نوحه ها در این جشنواره برگزیده و در اختیار هیات های مذهبی و عزاداری قرار گیرد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود همچنین توجه به نوع سخنرانی ها، موضوع آنها و افرادی که برای این سخنرانی ها در مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) دعوت می شوند را خواستار شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار