مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بودجه سال ۹۴ نخستین بار یک حکم بودجه ای وجود دارد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان پیش بینی کرده که بی سابقه است.
کد خبر: ۲۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 29 April 2015
به گزارش تابناک یزد، سید محمد بطحایی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر افزود: در بودجه سال 94 برخی از احکام بودجه ای آورده شده است که اگر این احکام واقعا تحقق پیدا کند می تواند زمینه خوبی برای حل برخی از مشکلات معلمان را فراهم کند.

وی درباره پرداخت نشدن حق ایاب و ذهاب، غذا و مسکن معلمان نیز گفت: مهمترین عاملی که دولت نتوانسته است این حقوق را پرداخت کند، کسری اعتبار آموزش و پرورش است که مربوط به امسال و پارسال نیست بلکه در هیچ یک از سال های گذشته این مزایا به معلمان پرداخت نشده است.

بطحایی گفت: ما تلاش می کنیم از محل اعتباراتی که در سال 94 پیش بینی شده است به تدریج اعتبارات رفاهی معلمان را تامین و به معلمان تقدیم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در همه سازمان ها به ویژه آموزش و پرورش رکن اصلی ارتقای کیفیت معلم است.

بطحایی افزود: اگر معلم کار خود را با کیفیت و انگیزه انجام دهد حتی می تواند نقایصی که در سایر عوامل آموزشی مثل فضا برنامه درسی و تجهیزات را جبران کند.

وی گفت: طرح رتبه بندی معلمان دو هدف مشخص دارد که شامل ایجاد زمینه برای ارتقای مهارت های حرفه ای معلمان و افزایش انگیزه است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: ما هنوز شاخص ها و ملاک هایی را که برای رتبه بندی مورد عمل قرار می گیرد ابلاغ نکرده ایم که باید در شورای توسعه مدیریت به تصویب برسد و بعد ابلاغ شود.

بطحایی با بیان این که مبنای شاخص ها عملکرد و وظیفه فعلی معلمان است،گفت: رتبه بندی که امسال اجرا خواهد شد مرحله اول یک جریان بسیار موثر است که در سال های آینده باید روال تکمیلی خود را بگذراند.

وی با اشاره به اینکه اولین احکام از اول مهر صادر خواهد شد،گفت: چهار رتبه در این نظام پرداخت وجود دارد و افرادی که حائز شرایط می شوند می توانند آن را دریافت کنند.

بطحایی افزود: تفاوت دریافت ها در این رتبه ها حدود 160 هزار تومان تا حدود 600 هزار تومان است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف از اجرای طرح رتبه بندی کار بیشتر نیست بلکه کار بهتر و با کیفیت تر است،گفت: معلمی که کار با کیفیت تری انجام دهد رتبه بالاتری به دست خواهد آورد.

بطحایی افزود: اجرای طرح رتبه بندی در سال 94 و بعد از آن، امتیاز بیشتری برای کسانی است که کار با کیفیت تر،حرفه ای تر و تخصصی تر انجام می دهند اما این به معنای سلب امتیازات جاری کارمندان اداری نیست.

وی با تایید وجود مشکلاتی که گریبان گیر معلمان است،گفت: مشکلات معلمان را نمی توان در کوتاه مدت حل کرد بلکه مهم این است که دولت تلاش خود را می کند که بتواند برخی از این مشکلات را حل کند.

بطحایی اظهارداشت: در بودجه سال 94 برخی از احکام بودجه ای آورده شده است که اگر این احکام واقعا تحقق پیدا کند می تواند زمینه خوبی برای حل برخی از مشکلات معلمان را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار