«طلاق» در یکی از شهرستان‌های همدان ثبت نمی‌شود

فرماندار شهرستان اسدآباد از کاهش و سیر نزولی ٨ تا ٩ درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 05 September 2016
فرماندار شهرستان اسدآباد از کاهش و سیر نزولی ٨ تا ٩ درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود بکایی در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اسدآباد افزود: در ۵ ماهه نخست امسال ۵١٣ مورد ازدواج در شهرستان توسط اعلامیه‌های واصله از محضرهای ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان ازدواج در شهرستان اسدآباد ٨ تا ٩ درصد سیر نزولی داشته است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سال گذشته ۵۵۶ مورد ازدواج در شهرستان اسدآباد به ثبت رسیده بود، به میزان طلاق در شهرستان اسدآباد اشاره کرد و ادامه داد: آمار طلاق در شهرستان اسدآباد ثبت نمی‌شود.

بکایی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته به علت نبود دفاتر ثبت طلاق در شهرستان تویسرکان، موارد طلاق این شهرستان نیز در دفاتر طلاق اسدآباد به ثبت می‌رسید و وقایع طلاق تویسرکان نیز جزء آمار اسدآباد محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: امسال هم به علت تعطیلی دفتر ثبت طلاق شهرستان اسدآباد، مردم شهرستان برای اقدام به شهرستان‌های مجاور مراجعه می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: اکثریت طلاق‌های به ثبت رسیده در شهرستان در ۵ سال اول زندگی مشترک زوجین بوده است.

بکایی در ادامه از راه‌اندازی مرکز سلامت محلی در شهرستان اسدآباد توسط اداره بهزیستی درآینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز مشاوره‌ها و آموزش‌های ازدواج در شهرستان تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به هفته ازدواج تصریح کرد: به همین مناسبت در اداره بهزیستی اسدآباد مشاوره ازدواج  به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.

وی یادآورشد: مهارت‌های آموزشی پیش از ازدواج برای امدادگران هلال احمر از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته ازدواج در حال برگزاری است.

بکایی خاطرنشان کرد: به صورت استانی نیز از زوج‌های امدادگر هلال احمر شهرستان تجلیل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار