مشکلات مربوط به ازدواج و طلاق ناشی از دور شدن از سیره ائمه اطهار(ع) است

کد خبر: ۲۹۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 04 September 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مشکلات مربوط به ازدواج و طلاق ناشی از دور شدن از سیره ائمه اطهار(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متاسفانه یکی از پدیده‌های منفی در جامعه امروز ما، مربوط به شرایط ازدواج است که به طور قطع با تعالیم دین مبین اسلام و سیره ائمه (ع) و اهل بیت (ع) تفاوت‌های بسیاری دارد.

وی افزود: بر اساس گزارشی که مسؤولان دستگاه‌های مربوطه ارائه کرده و می‌کنند، بخش قابل توجهی از ازدواج‌ها در همان سال‌های ابتدایی به طلاق منجر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: این در حالی است که حتی یک طلاق آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری برای جامعه و کشور داشته و نمی‌توان از کنار آسیب‌های مخبر طلاق به راحتی عبور کرد.

مسعودی گفت: از سوی دیگر شرایط ازدواج در جامعه ما بسیار سخت شده و بسیاری از جوانان ما نمی‌توانند هزینه‌های سنگین را تامین کرده و به همین دلیل سن ازدواج به شدت بالا رفته است.

وی بیان داشت: به طور قطع دختر و پسری که به سن بیش از سی سال رسیده و هنوز ازدواج نکرده و شرایط ازدواج را هم برای خود فراهم نمی‌بینند، آسیب می‌بینند و اثرات مخرب آن کل جامعه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: دلیل اصلی شرایط امروز و آسیب‌هایی که متحمل می‌شویم، دور شدن از سیره اهل بیت (ع) و تعالیم دین مبین اسلام است.

مسعودی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید می‌فرمایند که هر دختر و پسر مسلمانی که ازدواج نکرده، دینش کامل نیست و تنها با ازدواج دین یک فرد مسلمان کامل می‌شود. لذا ما باید شرایط ازدواج را بر اساس تعالیم دینی و سیره پیامبر و اهل بیت (ع) در جامعه فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش هدفمند دستگاه‌های متولی امور به ویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی است و نمی‌توان با شعار دادن، ازدواج آسان را در جامعه رواج داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار