چراغ اینترنت پرسرعت در 1600 روستای مازندران

چراغ اینترنت پرسرعت 1600 روستای مازندران همزمان با هفته دولت روشن شد.
کد خبر: ۲۸۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 27 August 2016
همزمان با هفته دولت و در راستای خدمات رسانی به روستاها پروژه های روستامحور در استان مازندران به بهره برداری رسید.

استاندار مازندران در مراسم اینترنت دار شدن 1600 روستای مازندران در روستای ورکاده با اشاره به اینکه زمانی که اینترنت به منطقه ای می رود باید نحوه استفاده از آن را نیز بدانیم بر ارائه آموزش های لازم در این زمینه تاکید کرد و افزود: در صورت استفاده درست از اینترنت می توانیم از خدمات دولت در روستاها استفاده کنیم و فارغ التحصیلان در این زمینه می توانند اشتغالزایی داشته باشند.

ربیع فلاح با اشاره به اینکه دولت اهتمام خود را برای استقرار امکانات در روستاها به کار می گیرد، بر ایجاد تعامل و ارتباط میان کشاورزان و جوانان در روستاها تاکید کرد و اظهار کرد: هر فعالیتی که بتواند به بخش کشاورزی کمک کند برای روستاها موثر است و روستاییان می توانند برای دریافت اطلاعات علمی و فروش محصولات کشاورزی خود از اینترنت استفاده کنند. حدود 45 درصد جمعیت مازندران روستایی است و توجه به روستاها به توسعه همه مناطق استان منجر می شود.

وزیر ارتباطات نیز در این مراسم یکی از سیاست های دولت یازدهم را توجه به روستاها عنوان کرد و افزود:  دولت یازدهم تاکنون 350 میلیارد تومان برای خدمات روستایی هزینه کرده است تا فاصله طبقاتی از میان برود.

محمود واعظی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم ماندگاری در روستاها افزایش یابد، عنوان کرد: باید امکات باید امکانات به روستاها برود تا جوانان در روستاها بماند.

محمود خسروی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه خدمات الکترونیک روستایی وزارت ارتباطات نیز در سخنانی با اشاره به اینکه امروز این تعداد روستا با دریافت یک مودم به اینترنت متصل می شوند، عنوان کرد: از طریق این طرح، دولت الکترونیک نیز در روستاها توسعه پیدا می کند و خدماتی چون سلامت، بیمه و سایر نیازها در این منطقه رفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: در دولت یازدهم بر ارائه خدمات در روستاها تاکید شده است. آموزش به کشاورزان در حوزه سلامت برای استفاده از این اینترنت نیز باید پیگیری شود. در انستیتوپاستور آمل پروژه ژنوم به صورت پایلوت آغاز به کار کرد. اجرای طرح کمک بزرگی خواهد بود تا تمامی روستاییان پرونده پزشکی و سلامت داشته باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار