درآمدهای وصولی استان قزوین در سال گذشته به ۹۵۲ میلیارد تومان رسید

معاون نظارت مالی و خزانه دار معین استان قزوین گفت: درآمدهای وصولی استان قزوین در سال گذشته بالغ بر ۹۵۲ میلیارد تومان بود که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت.
کد خبر: ۲۸۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 25 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فرزین بهنامی فر، روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت:به منظور اجرای بند ۹ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری موضوع اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور را با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی و ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی دو پروژه کلیدی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اجرا در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: این برنامه ها در دو عنوان شامل: پروژه مولد سازی و مدیریت دارایی های دولت و پروژه  شفاف سازی و هوشمندسازی عملیاتی مالی دولت به صورت توسعه و استقرار خزانه داری الکترونیک تعریف شد و برش استانی پروژه ها در دستور کار معاونت نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین قرار گرفت.

بهنامی فر تصریح کرد: بر اساس اهداف تعیین شده و برنامه ریزی صورت گرفته و سند راهبردی اقداماتی مانند استقرار و توسعه سامانه سادا و افزایش تسلط اطلاعات و مستندسازی اراضی و املاک دولتی و همچنین خزانه داری جامع الکترونیکی در دستور فعالیت کارشناسان و مدیران ادارات ذیربط قرار گرفته و اقدامات راهبردی لازم انجام شده است.

معاون نظارت مالی و خزانه دار معین استان اظهارداشت: در نتیجه اقدامات انجام شده در ارزیابی سال ۱۳۹۴ وزارت متبوع اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین حائز رتبه اول در میان ۳۱ استان کشور شد.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقاء نظام نظارت بر عملکرد منابع و مصارف بودجه ای و همچنین ارتقاء نظام نظارت مالی اقداماتی مانند تهیه گزارش مالی در سطوح مختلف ملی و استانی و همچنین ارائه آموزشهای هدفمند بمنظور ارتقاء دانش و مهارت تخصصی کارشناسان مالی دستگاههای اجرایی مورد تاکید قرار گرفته است.

بهنامی فر اضافه کرد: راهبری و استقرار استانداردها و حسابداری بخش عمومی کشور با رویکرد تعهدی و تهیه ترازنامه دولت نیز از جمله اقدامات مهم اداره کل در سال گذشته و امسال بوده که افزایش شفافیت، سلامت و انضباط مالی و اداری مجموعه دولت را در پی خواهد داشت.

وی گفت: اجرای ساز و کار مدیریت بدهی دولت و شناسایی و ثبت بدهی ها و مطالبات دولت با ایجاد سامانه پنجره واحد از جمله اهداف راهبردی اداره کل امور اقتصادی و دارایی به منظور تسویه بدهیها و مطالبات دستگاههای اجرایی استان بوده است.

بهنامی فر در خصوص گزارش تحلیلی درآمدهای امسال گفت: مصوب درآمدهای استان در سال جاری یک هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل با مبلغ یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان حدود ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد:همچنین وصولی ۴ ماهه درآمدهای استانی در سال جاری بالغ بر ۳۷۳ میلیارد و ۸۷۲ میلیون تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته و در مقایسه با مصوب ۴ ماهه سال جاری که بیش از ۴۱۷ میلیارد تومان است به میزان ۹۰ درصد تحقق یافته است.

 بهنامی فر در خصوص گزارش تحلیلی درآمد های استان در سال گذشته هم بیان کرد: میزان وصولی ۱۲ ماهه درآمدهای استانی در سال ۹۴ بالغ بر ۹۵۲ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

معاون نظارت مالی و خزانه دار معین استان تصریح کرد: همچنین این میزان نسبت به مصوب ۱۲ ماهه سال گذشته که بالغ بر یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان است حدود ۹۰ درصد محقق شده است.

بهنامی فر یادآورشد: امسال باید یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان درآمد مالیاتی حاصل و به خزانه واریز شود که سال قبل میزان رشد مصوب ۴۴ درصد بود که امسال ۱۹ درصد پیش بینی می شود.

درادامه کریم مراحمی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با اشاره به موفقیت های این اداره گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی سال ۹۳ توانستیم رتبه نخست را کسب کنیم.

وی افزود: به منظور ارتقاء پاسخگویی و شفافیت دستگاههای اجرایی، ارتقاء توان مدیران در چارچوب ضوابط و نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد، آگاهی مردم از وضعیت دستگاهها و افزایش اعتماد عمومی و اجرای دقیق برنامه های تحول اداری در پایان هر سال دستگاههای اجرایی مورد ارزیابی قرار می گیرند که این اداره کل در ارزیابی عملکرد سال ۹۳  رتبه اول را در بین دستگاههای اجرایی استان کسب کرده است.

مراحمی تصریح کرد: کسب رتبه نخست در ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در سال گذشته از دیگر موفقیت های این اداره است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره امور اقتصادی و دارایی استان یادآورشد:در اجرای برنامه های ۹ گانه صیانت از حقوق شهروندی و برنامه های ده گانه عفاف و حجاب در سال گذشته هم رتبه برتر را در بین دستگاههای اجرایی استان کسب کردیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار