رتبه7 دانشگاه بوعلی‌ در شاخص‌های پژوهشی

اگر از ظرفیت نیروهای متفکر دانشگاهی در مباحث قانون‌گذاری و تفسیر استفاده نشود، دوباره‌کاری پیش می‌آید.
کد خبر: ۲۸۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 24 August 2016
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: اگر از ظرفیت نیروهای متفکر دانشگاهی در مباحث قانون‌گذاری و تفسیر استفاده نشود، دوباره‌کاری پیش می‌آید.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی چهارشنبه 3 شهریورماه در دومین نشست حقوقی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، تصریح کرد: این نشست‌ها نه تنها در راستای تبیین حقوق دانشگاه‌هاست بلکه گروه‌های حقوقی زبده‌ای در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که با ساماندهی این افراد و ورود آنها به مباحث قانون‌گذاری و تفسیر قوانین برای کشور مثمر ثمر خواهد بود.

رتبه هفتم دانشگاه بوعلی‌سینا در شاخص‌های پژوهشی

غلامی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی‌سینا بروندادهای خوبی در میان دانشگاه‌های جامع کشور دارد، عنوان کرد: این دانشگاه رتبه هفتم شاخص‌های پژوهشی را در میان دانشگاه‌های جامع کشور داراست.

وی ادامه داد: این دانشگاه با سابقه تاریخی 43 ساله خود، 12 هزار دانشجو و 430 عضو هیئت علمی دارد که 35 درصد این دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

فضای پژوهشی در دانشگاه بوعلی بسیار پویا است

غلامی با تأکید بر اینکه فضای پژوهشی در دانشگاه بوعلی بسیار پویا است، خاطرنشان کرد: تقریبا تمامی رشته‌ها و گروه‌های آموزشی در این دانشگاه دور‌ههای تحصیلات تکمیلی دارند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه مساحت این دانشگاه به 120 هکتار می‌رسد، عنوان کرد: از گذشته به مسائل و مشکلات حقوقی در این دانشگاه کمتر توجه شده که این موضوع ریشه اصلی مباحث حقوقی در این دانشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه این دانشگاه دعوای ملکی زیادی با سایر دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی دارد، یادآورشد: اکنون بخشی از املاک این دانشگاه در تملک شهرداری، بخشی در تملک اشخاص و بخشی در تملک باغ موزه قرار گرفته است.

غلامی با بیان اینکه املاک و اموال دانشگاه زیاد نیست، خاطرنشان کرد: باید راهکاری در هیئت دولت اتخاذ شود تا املاک تصرف شده دانشگاه‌ها توسط سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شود.

وی در پایان تصریح کرد: اساتید و محققان دانشگاه‌ها بازوی مشکل‌گشا در سطح ملی هستند که باید از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار