شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل افزایش طلاق در کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: متاسفانه در حال حاضر یکی از عوامل افزایش طلاق در کشور آسیب‌های ناشی از حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مبتذل و نامناسب است.
کد خبر: ۲۸۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 23 August 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام عزیزالله فهیمی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر شاهد روند صعودی آمار طلاق در کشور هستیم، اظهار داشت: بی‌شک این مسئله باید از سوی مسئولان و به‌ویژه کارشناسان و نخبگان حوزه و دانشگاه به دقت ریشه‌یابی و علت‌ یابی شود تا بتوانیم برای مقابله با آن یک برنامه‌ریزی درست و منسجمی داشته باشیم.

وی با اشاره به تأثیر بسیار زیاد ابزارهای رسانه‌ای نوین در فروپاشی برخی خانواده‌ها گفت: متأسفانه فرهنگ وارداتی غرب از طریق ابزارهایی همچون شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های نامناسب اینترنتی و نیز شبکه‌های اجتماعی، آسیب‌های بسیاری به فرد و خانواده‌ها وارد کرده که یکی از ریشه‌های این مسئله، آشنانبودن با مبانی حقوقی و فرهنگی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه مسئله طلاق آن‌قدر این روزها جدی شده که نمی‌توان از آن غفلت کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به‌طور متوسط از هر 3 ازدواج یک مورد آن در تهران به طلاق می‌انجامد و تأسف بیشتر وقتی است که می‌شنویم به جای جشن‌های ازدواج به تدریج رسم نامطلوب جشن طلاق در حال عُرف شدن در بین برخی افراد و خانواده‌هاست.

وی گفت: بسیاری از زوج‌ها از آنجا که چندان با مباحث حقوقی به‌ویژه در زمینه حقوق خانواده، آشنایی ندارند، در زندگی خود دچار مشکلاتی می‌شوند و حال آن‌که گاهی با یک مشاوره خوب و نیز نشستن پای صحبت دلسوزانه بزرگترهای فامیل و کسانی که سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند می‌توان بسیاری از سوء تفاهم‌ها را گرفت؛ در کنار مسئله آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی باید زمینه‌هایی که سبب می‌شود کانون خانواده دچار تلاطم و احیاناً فروپاشی شود، را شناسایی و آن‌ها را از میان بُرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار