استاندار فارس گفت: در سال گذشته عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۱۰۵۰ روستا در استان فارس آغاز شده است که ۳۵۰ روستای آن تا پایان امسال از نعمت آب برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۲۷۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 16 August 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدعلی افشانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح 308 واحد مسکونی خیرساز در استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته عملیات اجرایی آب‌رسانی به 1050 روستا در استان فارس آغاز شده است که 350 روستای آن تا پایان امسال از نعمت آب برخوردار می‌شوند اظهار داشت: عملیات آب‌رسانی به این 350 روستا تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه از سال 44 تا سال 92 حدود 604 روستای استان فارس گازرسانی شده بود اما در 3 سال گذشته این رقم به 1170 روستا رسیده است افزود: در حال حاضر نیز در بیش از 300 روستای استان فارس عملیات گازرسانی در حال انجام است.

استاندار فارس با بیان اینکه در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان فارس مقرر شد که 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد خاطرنشان کرد: این میزان آبیاری نوین معادل 14 درصد کل تعهدات دولت است.

وی در مورد مشکل انجمن خیران مسکن‌ساز برای تامین زمین گفت: خیران مسکن‌ساز باید پیگیر حل این مشکل از طریق استانداری باشند و من به همه خیران استان قول می‌دهم که این مشکل آنها برطرف شود و  این انجمن در استان فارس نه تنها تعطیل نمی‌شود بلکه شکوفا شده و توسعه می‌یابد.

افشانی بروز پدیده‌ حاشیه‌نشینی را حاصل مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و گفت: امروز به‌دلیل خشکسالی و نبود اشتغال در روستاها روستاییان به شهرها مهاجرت می‌کنند و همین امر سبب توسعه حاشیه‌نشینی شده است که اگر امروز برای حل آن چاره‌ای اندیشیده نشود در آینده به یک معضل غیرقابل کنترل تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در جامعه روستایی باید متناسب با آموزش‌هایی که در طول تاریخ دیده‌اند باشد و از طریق مشاغل خانگی، ساخت صنایع دستی و غیره برای آنها شغل ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار