کاهش نرخ معلولیت در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از کاهش نرخ معلولیت های بارز و غیربارز در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 16 August 2016
بهزاد ستاری، به خبرنگار ایرنا گفت: نرخ معلولیت های بارز و غیربارز در اردبیل در گذشته 4.37 درصد جمعیت این استان بود که با تلاش های انجام گرفته برای مقابله با آن و افزایش آگاهی مردم به 3.8 دهم کاهش یافته است.
وی افزود: ازدواج های فامیلی و ضربه به شکم مادر دو علت اصلی معلولیت نوزادان است و معلولیت های ناشی از ازدواج های فامیلی اغلب به علت اختلالات ژنی ایجاد می شوند.
وی اظهار کرد: طرح آزمونه پایش معلولیت های ناشی از ژنتیک در کشور در حال انجام است و در استان اردبیل نیز در شهرستان های اردبیل و گرمی مغان اجرا می شود.
ستاری بیان کرد: در سال گذشته در اجرای این طرح در گرمی مغان در بررسی 950 دانش آموز و مراجعه کننده به دفترهای ازدواج و طلاق، معلولیت ناشی از عوامل ژنی در 24 دانش آموز و 96 زوج احصاء شد.
او ادامه داد: 90 درصد کودکان استان در اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی پوشش داده شده است و برای ارتقای این رقم به 100درصد برنامه ریزی و تلاش می شود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین از فراهم بودن امکان نگهداری و آموزش کودکان خیابانی و کار در اردبیل خبر داد و جدا ماندن کودکان از تحصیل را موجب تعمیق مشکل آنها دانست.
ستاری گفت: بسیاری از کودکان خیابانی و کار در استان اردبیل بالای 18 سال سن دارند و از حوزه مسوولیت اداره کل بهزیستی خارج هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار