برطرف شدن‌مشکل آب شرب آبدانان تا20سال آینده

فرماندار آبدانان گفت:برای تامین دراز مدت آب شرب بهداشتی مردم در شهرهای آبدانان و مورموری 2 حلقه چاه حفر شده که تا 20 سال آینده مشکل آب شرب مردم این 2 شهر را برطرف می کند.
کد خبر: ۲۷۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 15 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری  اظهار کرد: این مبلغ از محل اعتبارهای مدیریت بحران و تملک دارایی های سرمایه ایی بمنظور بهسازی چشمه های سراب آبدانان و حفر 2 حلقه چاه عمیق هزینه می شود.

وی افزود: طرح توسعه چشمه های سراب آبدانان در 2 فاز شامل ساخت مخازن، حوضچه آرامش، ساختمان آزمایشگاه، ساختمان نگهبانی و تاسیسات اداری در حال اجرا است.

عسگری تاکید کرد: برای تامین دراز مدت آب شرب بهداشتی مردم در شهرهای آبدانان و مورموری 2 حلقه چاه حفر شده که تا 20 سال آینده مشکل آب شرب مردم این 2 شهر را برطرف می کند.

فرماندار آبدانان یادآور شد: در طول سال 94 و سه ماهه نخست امسال چهار هزار و 500 متر اصلاح و توسعه شبکه های انتقال و تامین آب شرب شهری انجام شده که در 10 سال گذشته بی سابقه بوده و اقدام ارزشمندی در حوزه آبرسانی محسوب می شود. 

وی با اشاره به مشکلات قطع برق و آب مردم به هنگام حوادث طبیعی اضافه کرد: بمنظور پیشگیری از مشکلات پیش بینی نشده و اقدام به موقع در هنگام حوادث، با اختصاص هفت میلیارد ریال سه دستگاه موتور برق دیزل با توان تولید نیروی بالا همراه با تجهیزات جانبی تهیه است.

عسگری گفت: مقدمات اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری، شامل مطالعات فنی، مکان یابی، تهیه نقشه و اخذ استعلام های لازم فراهم شده که در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.

فرماندار آبدانان تاکید کرد: برای اجرای کامل تاسیسات تصفیه فاضلاب شهر آبدانان 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: برای تامین آب شرب مردم شهر آبدانان مشکلی وجود ندارد اما مشکل کم آبی در 15 روستا در بخش های سرابباغ و مورموری داریم که با نظارت و دقت نظر مدیران و کارشناسان با تنظیم جدول نوبت بندی مدیریت می شود.

شهرستان آبدانان دارای 55 هزار نفر جمعیت است که 50 درصد آن در سه شهر آبدانان، سرابباغ و مورموری و مابقی در 42 روستای تابعه زندگی می کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار