صاحبان فیش‌های نجومی باید محاکمه شوند

امام جمعه شهرستان سرعین گفت: صاحبان فیش‌های نجومی که در حقیقت به بیت‌المال دست‌درازی کردند باید هر چه سریع‌تر محاکمه شده و به سزای اعمالشان برسند.
کد خبر: ۲۷۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 14 August 2016

حجت‌الاسلام محمود اصغری در گفت‌وگو با فارس در اردبیل اظهار کرد: این حقوق به یغما رفته از بیت‌المال باید برگردانده شود و کسانی که در این امر دست‌درازی داشتند باید در ملاءعام مجازات شده و باید در صورت نیاز در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند.

وی گفت: این پول‌ها در حققیت خون‌بهای شهدا است و نباید این دست‌درازی‌ها به این سرمایه‌های ملی و یغماگری‌های ناجوانمردانه انجام شود که قطعا قانون‌گذار باید در قوانین مصرع برای چنین تخلفاتی محاکمه و اشد مجازات در نظر بگیرد و در کنار آن پول‌های به یغما رفته نیز به بیت‌المال بازگردانده شده و مطالبه حقیقی مردم در احقاق حق عینیت پیدا کند.

امام جمعه شهرستان سرعین گفت: صاحبان فیش‌های حقوقی که در حقیقت به بیت‌المال دست‌درازی کردند باید هر چه سریع‌تر محاکمه شده و به سزای اعمالشان برسند.

اصغری افزود: مردم باید بدانند چه کسانی در این خیانت‌ها دست داشتند و دست‌درازی به بیت‌المال چه عواقبی دارد که ضروری است تاوان آن را نیز پرداخت کنند.

وی در مورد اقدامات اخیر دولت در مقابله با ویژه‌خواری‌ها و پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی از مدیران افزود: هر چند دولت در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده ولی کافی به نظر نمی‌رسد به طوری که ما از اظهارات سخنگوی دولت تعجب می‌کنیم که اعلام کردند 13 تا 14 نفر از این مدیران برکنار شدند در حالی که ما از متخلفان زیادی در این زمینه حتی در سطح وزرا سراغ داریم که حقوق‌های نجومی می‌گیرند ولی هنوز برخوردی با آنها انجام نشده است.

امام جمعه شهرستان سرعین ادامه داد: احتمال دارد چنین خطاها و تخلفاتی تکرار شود که ما به مسؤولان امر توصیه می‌کنیم نظارت‌های خود را تقویت کنند تا شاهد تکرار چنین فجایعی نباشیم.

اصغری اظهار کرد: باید با برخورد جدی و محاکمه عاملان این فیش‌های نجومی، بی‌اعتمادی‌ها و نارضایتی‌هایی که به وجود آمده التیام پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار