گودرزی:

افزایش سطح مشارکت جوانان را اولویت دولت

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از اولویت های مطرح شده در دولت یازدهم افزایش سطح مشارکت اجتماعی به ویژه جوانان است که سبب انسجام اجتماعی شده و آحاد جامعه را به یکدیگر متصل می کند.
کد خبر: ۲۷۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 11 August 2016
محمود گودرزی در سومین گردهمایی مسئولان امور جوانان کشور که روز پنجشنبه در محل پیست اسکی دیزین برگزار شد، با اشاره به اینکه باید یک اراده و عزم ملی در حوزه جوانان جهت حل و فصل مسائل آنها وجود داشته باشد، افزود: این رویکرد تنها با ایجاد فضای ملی گفتمان در کشور محقق می شود. 

وی ادامه داد: جلوگیری از انتقال سرمایه های حوزه ورزش و جوانان به سمت افرادی خاص در این دوره وزارت صورت گرفته که این امر به شدت از سوی افرادی مورد انتقاد قرار گرفته است. 

گودرزی گفت: موضوعات جوانان زمانی که به عنوان یک گفتمان قالب مطرح شود منجر به توجه ویژه سیاست مداران و سران کشور خواهند داشت. 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حکومت ها به دنبال سرمایه اجتماعی هستند، اضافه کرد: به منظور توسعه اجتماعی هر چه از مردم در حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی استفاده شود، سرمایه انسانی رشد کرده و تولید ثروت می شود. 

وی گفت: در دوران جنگ انسجام و سرمایه اجتماعی بستر مقابله با تهدیدات را فراهم کرد و اکنون در سایه همان سرمایه در امنیت به سر می بریم. 

گودرزی افزود: برای افزایش مشارکت اجتماعی با گسترش مشارکت نهادمند اجتماعی توسعه کمی سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی صورت می گیرد و برای تحقق شعار ایجاد مشارکت اجتماعی باید سازمان های مردم نهاد را توسعه دهیم. 

وی با اشاره به اینکه برای تحقق مشارکت اجتماعی باید با نیروی انسانی قوی و آموزش دیده اقدام کرد، افزود: در این زمینه طرح دستیاران جوان مطرح شد که دولت نیز با نظر مثبت به این امر توجه داشت. 

گودرزی افزود : تصور دولت نهم و دهم برای اشتغالزایی به اشتباه ایجاد اشتغال مازاد بود، از این رو تعدادی نیروی کار فاقد تخصص در دستگاه های دولتی استخدام شده و به مدت 30 سال باری به دوش دولت محسوب می شوند. 

وی گفت: طرح دستیاران جوان به دیوار محکمی خورده و متوقف شده است و دولت ظرفیت استخدامی ندارد و این فضای مسدود و محدود برای جوانان ادامه خواهد یافت. از این رو نیاز است در اسرع وقت چاره ای اندیشیده شود. 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش جز کوچکی از نیازمندی های جوانان و سایر آحاد جامعه است، افزود: تحول فکری عجیبی در دهه اخیر رخ داده به نام فضای مجازی که به جامعه سایه انداخته است و اثرات خود را به مناسبات اجتماعی می گذارد که اگر در جهات مثبت و صحیح استفاده شود مثمر ثمر خواهد بود. 

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در حوزه رسانه و سواد رسانه ای باید دانش افزا شویم و در این رابطه ملزومات فراهم شده و در جهت کسب برای این جامعه جوان باید تلاش کنیم. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار