تولیت آستان حضرت معصومه(س):

اجازه ندهیم، بدخواهان، امنیت مذهبی قم را برهم بزنند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به اینکه شهر قم ازنظر تشریعی از جمله شهرهای امن الهی است، بر لزوم صیانت از عرصه فرهنگی این شهر تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶ 09 August 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی روز دوشنبه در همایش تکریم امامزاده حمزه(ع) از نوادگان موسی بن جعفر(ع) در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) گفت: زمانی که خداوند مطلب مهمی را بیان می‌کند، به یک شی یا یک شخص قسم می خورد که این مساله برای مردم مورد اهمیت است.

وی افزود: خداوند در سوره تین بیان می‌کند که ما انسان را در بهترین حالت خلق کردیم که در اینجا به بلد امین یا مکه قسم یاد می‎کند؛ بلد امین، بهترین سرزمین‌ها است؛ سوال اینجا است که آیا هیچ چیزی نمی‌تواند امنیت را از این شهر بگیرد یا اینکه این امنیت، امنیت تشریعی است؟ امنیت تکوینی امنیتی است که هیچ عنصری نمی‌تواند به آن نفوذ کند که در این رابطه می‌توان از عرش الهی نام برد.

وی تصریح کرد: به لحاظ حوادثی که در این شهر رخ داده مشاهده می‎کنیم که امنیت مکه تشریعی است و نه تکوینی؛ یعنی خداوند اینگونه قانونگذاری کرده و خواسته است که این شهر را در امنیت نگاه دارند؛ یعنی چنانچه این شهر به دست افراد بی‌کفایتی مثل آل سعود افتاد و یا تحت تاخت و تاز متجاوزان گرفت، امنیت آن به خطر می‌افتد.

سعیدی اظهارکرد: در واقع خداوند به مردم تکلیف کرده است که مردم باید امنیت مکه را حفظ کنند ولی اگر مردم از این امر پاسداری نکردند این مساله به خطر می‌افتد؛منظور خدا از بلد امین آن نیست که تنها شهر امن عالم، مکه است در حالی که منظور آن است که این شهر الگوی شهر امن در سراسر جهان است.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) گفت: از جمله این شهرهای مقدس، شهر قم است که از دیرباز محل استقرار متدینین بوده است و غیر از شیعیان که مذهب حقه هستند مذاهب دیگر، نتوانستند در اینجا پایگاه ایجاد کنند؛ قم در درون خود، ظرفیت و استعداد آن را دارد که امنی مذهبی و ایمانی داشته باشد.
امام جمعه موقت قم افزود: افراد بسیاری وجود دارند که امنیت را برای قم نمی‎پسندند و نمی خواهند که این شهر، شهر امن الهی و شهر پاکی و نجابت و عفت و حجاب باشد؛ به همین خاطر باید مواظب باشیم که خواسته آنها محقق نشود.

وی تصریح کرد: قم از منظر الهی، شهری امن است؛ امام صادق(ص) در باب قم، فرمودند که قم، عش آل محمد(ع) و محل پناه فرزندان فاطمه زهرا(س) و وابستگان به حریم اهل بیت(ع) است؛ در جای دیگر امام فرمودند که خاک قم مقدس است و مردم قم از ما هستند و ما هم از اهل قم هستیم؛ این در حالی است که امام صادق(ع) اصلا به قم مسافرت نکردند ولی ایشان بیان کردند که ما اهل بیت(ع) از قم هستیم.
سعیدی اظهارکرد: قم شهر امن الهی و ماوای فاطمیین است و وجود امام زادگان شریف نشان دهنده آن است که این شهر، شهری امن است؛ در همین زمینه باید امامزادگان شریف باید مورد توجه واقع شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، ادامه داد: در زمان طاغوت توجهی به امامزادگان نمی‎شد و اصلا مقبره امامزادگان، محل قبرستان بود و تنها قبر آنها کمی برجسته‎تر از دیگران بود ولی تمام این فعالیت‎ها برای شکوفایی این مضاجع شریف در دوران انقلاب اسلامی انجام شده است.

سعیدی گفت: همانگونه که طبق آیه قرآن بر خود وظیفه می‎دانیم که اجر رسالت را در خصوص این فرزندان اهل بیت(ع) ادا کنیم، اهل بیت(ع) نیز متقابلا به ما محبت دارند؛ امامزادگان تا زمانی که زنده بودند به مردم خدمت می‎کردند و زمانی که رحلت فرمودند، محل بارگاه آنها محل رفع مشکلات مردم بوده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار