رسانه‌ها با موج بی‌اعتمادی نظام را با چالش‌های جدی روبه‌رو نکنند

مسؤول سازمان بسیج صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است و با ایجاد موج بی‌اعتمادی در بین مردم جامعه از سوی رسانه‌ها نظام با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌شود.
کد خبر: ۲۷۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 04 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مهدی احمدی در نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های استان قزوین و شورای مرکزی بسیج رسانه این استان که صبح امروز برگزار شد با اشاره به آیات و روایت اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید، به نیکی سخن بگویید و زبان خود را نگه دارید چراکه زبان عضو و اندام کوچکی است و چالش‌های بسیار بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه با نگه داشتن زبان انسان عاقبت بخیر می‌شود، ادامه داد: افرادی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند با نوشتن یک تیتر یا مقاله و غیره در واقع الزاماتی را به جامعه القا می‌کنند که باید در این زمینه آگاه باشند.

مسؤول سازمان بسیج صدا و سیمای مرکز قزوین عنوان کرد: باید از دو حوزه اخلاق اسلامی در رسانه‌ها دروغ و تهمت را برداریم که در این صورت مدینه فاضله‌ای می‌شود و رسانه‌هایی که متقی و متدین بوده و مبادی به آداب دین هستند دروغ و غیبت و غیره را سرلوحه کار خود قرار نمی‌دهند.

احمدی با اشاره به حقوق‌های نجومی یادآور شد: این مهم خواسته به حق مخاطب عمومی بوده که مطالبه می‌کنند و در این راستا نیز با رعایت کردن تقوا نباید از حوزه عدالت خارج شویم و به کسی تهمت بزنیم.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهند و حق ندارند اسمی از متهمی که به هر دلیل به جامعه آسیب رسانده بیاورند چراکه آبروی مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است.

استادیار صالحین سازمان بسیج رسانه استان قزوین اضافه کرد: چالش‌ها، نقاط ضعف، گلوگاه‌ها برای دریافت‌های نامتعارف را می‌توان در رسانه‌ها بررسی کرد ولی از مطرح کردن نامی از ارگان و اشخاص دور از اخلاق رسانه‌ای بوده چراکه اعتماد مردم نسبت به آن ارگان سلب و موجی از بی‌اعتمادی در افکار عمومی ایجاد می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و با ایجاد موج بی‌اعتمادی در بین مردم جامعه از سوی رسانه‌ها نظام با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار