افزایش 30 درصدی برداشت انجیر در مهریز

مدیرجهاد کشاورزی مهریز از افزایش 30 درصدی برداشت محصول انجیر در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۷۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 03 August 2016
به گزارش تابناک یزد،کامیار رسولی افزود: شرایط مناسب آب و هوایی در سال زراعی جاری از علت های اصلی افزایش تولید و برداشت محصول انجیر در شهرستان مهریز است .
وی با بیان این که 40 هکتار از باغات بخش مرکزی و حومه این شهر به کشت محصول انجیر اختصاص یافته، اضافه کرد: برداشت این محصول همه ساله از نیمه دوم تیرماه آغاز و به مدت حدود سه ماه ادامه دارد .
این مسئول مهمترین مناطق تولید محصول انجیر در شهرستان مهریز را دهستان بهادران، خورمیزات، بغداد آباد و حومه شهر مهریز دانست و ارقام مهم این محصول را فلفلی، سبز، تفتی، محلاتی، عمادی و سیاه ذکر کرد.
رسولی همچنین تعداد بهره برداران محصول انجیردر شهرستان مهریز را حدود 500 خانوار ذکر کرد که در کنار سایر فعالیت های کشاورزی در زمینه تولید این محصول نیز فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی مهریز ، خشکسالی، سرمازدگی، آفات، مخلوط بودن باغات انجیر با سایر درختان، نبود بازار مناسب فروش، نوسان قیمت، بالا بودن هزینه برداشت، بالا بودن قیمت نهادهای کشاورزی و فقدان صنایع تبدیلی را از مهمترین مشکلات تولید این محصول ذکر کرد.
رسولی گفت: اکثر انجیر تولیدی در شهرستان مهریز بصورت تر مصرف می شود و بخشی نیز برای فروش به یزد و برخی استان های همجوار ارسال می شود .
وی سطح زیرکشت اراضی کشاورزی شهرستان مهریز را 17 هزار و 500 هکتار ذکر کرد که از میزان 500 هکتار آن باغ است.
مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار