مسیر روحانیت و مردم هیچ‌گاه جداشدنی نبوده و نخواهد بود/ مسیر ولایت کورشدنی نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز هدف دشمنان تخریب روحانیت است و این مهم یکی از اهداف دشمنان ایران و اسلام بوده که ملت ایران بارها ثابت کرده‌اند مسیر روحانیت و مردم هیچ‌گاه جداشدنی نبوده و نخواهد بود.
کد خبر: ۲۶۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 31 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله سید احمد خاتمی در اجتماع بزرگ عزاداران سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) که امشب در شهرستان تاکستان برگزار شد، مسیر ولایت و اطاعت را دست یافتن به سعادتمندی و موفقیت دانست و اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند که ارتباط بین این ملت با روحانیت را تضعیف کنند که خوشبختانه تاکنون موفق نبوده و همواره شکست خورده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز هدف دشمنان تخریب روحانیت است و این مهم یکی از اهداف دشمنان ایران و اسلام بوده که ملت ایران بارها ثابت کرده‌اند مسیر روحانیت و مردم هیچ‌گاه جداشدنی نبوده و نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمنان سعی دارند ارزش‌های اسلامی و قرآنی را مورد هجمه خود قرار دهند که باید هوشیار بوده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

خاتمی ادامه داد: مقام معظم رهبری در رابطه با مسأله نفوذ بارها مطالب ارزشمندی بیان کردند که متأسفانه در جامعه اسلامی برخی از افراد درصدد اختلاط و ترویج بی‌بندوباری هستند که نمونه آن اردوهای مختلط بین دختران و پسران است که این‌ها نمونه‌هایی از نفوذ اجانب به کشور ما محسوب می‌شود.

وی به ترویج بی‌بندوباری و ایجاد شبهه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای از سوی غرب تأکید و مطرح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای و ابتذال غرب امروز در میان جوامع اسلامی مشهود بوده و حتی کار را به جایی رسانده که در تلفن‌های همراه این مسأله مشاهده می‌شود؛ باید بیش از پیش مراقب این موارد غیر اخلاقی در این شبکه‌ها باشیم و هیچ‌گاه تحت نفوذ این شبکه‌ها قرار نگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به ابعاد شخصیتی حضرت امام جعفرصادق(ع) اشاره و عنوان کرد: حضرت امام جعفرصادق(ع) بیشتر تخصصی کار کرده و همچنین در عرصه نشر و فرهنگ دین تخصصی وارد می‌شدند و در هر عرصه‌ای انحراف را شناسانده و مسائل اعتقادی، اخلاقی، فقهی را بیش از همیشه به شاگردان خود تأکید می‌کردند.

خاتمی اضافه کرد: ائمه معصومین(ع) بیشتر در مسائل فرهنگی تکیه داشته و در حقیقت کار فرهنگی و نهضت فرهنگی در متن آن همیشه ارزشمند بوده است.

وی با بیان اینکه حضرت امام جعفرصادق(ع) در عرصه فرهنگی در دو بخش ایجابی و سلبی مطالبی را بیان می‌کردند، تصریح کرد: این امام در بخش ایجابی به تفسیر قرآن، تفسیر درست فقه اسلام، اخلاق و تفسیر درست تاریخ و همچنین در بخش دیگر که سلبی است انحرافات را بیان می‌کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار