خرید تضمینی ۲۰ هزار تن گندم در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: امسال ۲۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری‌شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۶۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 26 July 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی اظهار داشت: امسال 20 هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری‌شده که نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه پول گندم تاکنون به‌صورت کامل پرداخت‌شده است، تصریح کرد: دولت هیچ بدهی بابت خرید گندم و دانه‌های روغنی به کشاورزان قم ندارد ولی در بخش محصول "جو" به علت ورود به بورس با مشکلاتی روبرو بوده‌ایم که برای 2500 تن پول آن واریزشده و مابقی بعد از فروش داخل بورس واریز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: امسال در اصلاح الگوی کشت 17 درصد از محصولاتی که نیاز آبی بالا و عملکرد ضعیفی داشتند از چرخه کشاورزی حذف‌شده‌اند.

وی به جایگزینی پسته و داروهای گیاهی به‌جای محصولات پرمصرف آبی در قم اشاره کرد و گفت: محصول پسته در کنار مصرف پایین‌تر آب دارای صرفه اقتصادی بیشتری هم است، همچنین از دو سال گذشته کشت گل محمدی و زعفران در دستور کار قرارگرفته که امسال 70 تا 80 هکتار زیر کاشت گل محمدی قرار دارد.

طلایی خاطرنشان کرد: از سال 94می‌توان به انقلابی در آب کشاورزی یادکرد که اعتبارات دولتی در این زمینه 8 برابر شد و دولت برای اجرای آبیاری تحت‌فشار به ازای هر هکتار 7 میلیون کمک بلاعوض انجام داد.

وی تشویق کشاورزان به آبیاری تحت‌فشار را مدنظر قرارداد و افزود: شرایط اقلیمی باعث شده کشاورزان زیاد تمایل به این کار نباشند که اقدامات ترویجی و بازدید آن‌ها از سایت 15 هکتاری الگویی باعث ایجاد رغبت در آن‌ها شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: اگر روند اعتبارات در بخش آبیاری‌های تحت‌فشار چهار سال دیگر ادامه پیدا کند دیگر مشکل و هدر رفت امسال 20 هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری‌شده که نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار