مسئولان به خبرنگاران درست پاسخ بدهند/ دستگاه‌های فرهنگی پاسخگوی فعالیت‌های خود باشند

کد خبر: ۲۶۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 20 July 2016
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: از 6 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور، تنها 700 میلیارد تومان آن سهم وزارت ارشاد است و سایر دستگاه‌های فرهنگی هم پاسخگوی فعالیت‌های خود باشند.
به گزارش خبرنگار بلاغ، احد جاودانی در جمع فعالان فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، اظهار کرد: بنیان بودجه ارشاد ضعیف بوده و استفاده از مدیران غیر‌متخصص نیز به آن آسیب وارد کرده است.


وی افزود: وضعیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تبیین کردم و شاهد افزایش 3.5 برابری بودجه‌های عمرانی و رشد 40 درصدی بودجه جاری و فرهنگی هستیم.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران استانی فرهنگی و مسافر‌پذیر است و مردم آن هم اهل فرهنگ و هنر هستند، ارشاد اسلامی نمی‌تواند به تنهایی متولی همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

جاودانی تاکید کرد: از 6 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور، تنها 700 میلیارد تومان آن سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور است و سایر دستگاه‌های فرهنگی هم پاسخگوی فعالیت‌های خود باشند.


وی خاطرنشان کرد: با احیای انجمن‌های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان از ظرفیت‌های ادارات و نهاد‌ها و افراد مختلف استفاده کرد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه دور‌هم‌نشینی باعث ایجاد ادبیات مشترک می‌شود، بیان کرد: آرامش موجب موفقیت در حوزه فرهنگ و ارشاد می‌شود و فعالان فرهنگی و هنری با دعوت از نامزدهای شورا‌ها و مجلس، از آنان طرح فرهنگی بخواهند.

جاودانی به وضیعت  بیمه هنرمندان اشاره و گفت: مازندران دارای بیشترین تخلف در بیمه هنرمندان بود که موجب ایجاد تغییرات پایه‌ای در ثبت و ساماندهی جدید آنان را فراهم کرد.

وی با اشاره به ضعف بسیاری از روابط‌عمومی‌های ادارات و نهاد‌های مازندران در ارتباط‌گیری با رسانه‌ها، تاکید کرد: حرمت‌گذاری به خبرنگاران باید به فرهنگ تبدیل شود و مسئولان باید پاسخ درست به خبرنگاران بدهند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در ابتدای ورودم در اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد حضور یک‌هزار و 300 خبرنگار در خانه مطبوعات بودیم، در پالایش‌های انجام‌شده به 700 و سپس 400 نفر کاهش یافت.

جاودانی با بیان اینکه فعال رسانه‌ای با خبرنگار و روزنامه‌نگار متفاوت است، اظهار کرد: جذب‌کننده آگهی، ویراستار و صفحه‌بند با خبرنگار و روزنامه‌نگار متفاوت است و تعاریف متفاوتی دارند.

وی تصریح کرد: هر چه تعداد افراد فعال در حوزه فرهنگ بیشتر باشد، به نفع این حوزه است ولی قالب‌های آنان باید تعریف شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان با اشاره به موضوع تجمیع آگهی‌ها، گفت: در تجمیع آگهی‌ها شاهد فعالیت اداره ثبت، اداره پست، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و در تلاش هستیم تا مشکلات خبرنگاران فعال شهرستانی در موضوع تجمیع آگهی‌ها را حل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار