مدیرعامل آب منطقه ای استان اردبیل خبر داد:

مصرف آب شرب اردبیل سه برابر میانگین جهانی

مدیرعامل آب منطقه ای استان اردبیل گفت: مصرف آب شرب در این استان همچون سایر مناطق کشور سه برابر میانگین جهانی است.
کد خبر: ۲۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 22 April 2015

به گزارش مهر، داوود نجفیان تصریح کرد: به دلیل عدم تفکیک بخش شرب و بهداشت آب تصفیه شده به مصرف شرب می رود و بخش عمده ای از آن صرف بخش بهداشت می شود.

وی افزود: مصرف روزانه آب تصفیه شده و قابل شرب ۲۵۰ لیتر برای هر فرد است که به دلیل عدم تفکیک در درب منازل فقط شش درصد از آن به شرب اختصاص یافته و مابقی صرف مصارف بهداشتی می شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان با تاکید به ضرورت تفکیک آب شرب و بهداشت، اضافه کرد: طرحی در این خصوص آماده شده و انتظار می رود به زودی به اجرا درآید.

نجفیان با تاکید به ضرورت مصارف منابع آبی با توجه به نیازهای موجود اضافه کرد: هرچند بخش کشاورزی ۹۲ درصد از مصرف را به خود اختصاص داده است، اما در عین حال در بخش شرب و مصرف خانگی نیز نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

وی تاکید دارد که ظرفیت بالایی برای فرهنگ سازی در مصارف خانگی وجود دارد و به عنوان مثال استحمام طولانی مدت، هدر دادن آب برای آبیاری باغچه در منازل و شستشوی خودرو از جمله راه های هدر رفت آب است و باید مدیریت شود.

به گفته مدیر عامل آب منطقه ای استان با وجود افزایش بارش از ابتدای سال جاری در مخازن استان همچنان با کمبود مواجه ایم و این به دلیل مصرف بیش از حد ظرفیت در سال های گذشته است.

وی خواستار همکاری دستگاه های متولی و رسانه ها در بحث فرهنگ سازی مدیریت مصرف شد و اضافه کرد: در شرایط فعلی برای خروج از بحران و رسیدن به وضعیت نرمال چاره ای جز مصرف بهینه نداریم.

نجفیان  تاکید دارد که دست یابی به این آرمان با صرف تکیه بر بخش دولتی امکان پذیر نیست و باید با عزم ملی شیوه های مدیریت مصرف اجرایی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار