آغاز بررسی حسابرسی سال ۹۲ شهرداری

رئیس كميسيون بودجه، حقوقي و امور اداري شوراي اسلامي شهر همدان از شروع بررسی گزارش های حسابرسی سال ۹۲ شهرداری همدان در شورای شهر خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 21 April 2015

به گفته رئیس كميسيون بودجه، حقوقي و امور اداري شوراي اسلامي شهر بررسی گزارش های حسابرسی سال ۹۲ شهرداری همدان در شورای شهر آغاز شده است.

به گزارش مهر، حسين قراباغي افزود: طبق وظايف ذاتي شوراي اسلامی شهر همدان ديدگاه و نظر كميسيون بودجه ارتقا سطح عملکردی حسابرسي و کارآمد بودن گزارش های حسابرسی است.

قراباغی با بیان اینکه باید در امر حسابرسی در چارچوب قانون شوراها و شهرداری‌ها عمل کنیم، اظهار کرد: بر این اساس بررسی گزارش های حسابرسی منتهی به ارائه تکالیف برای رفع موانع و ایجاد بستر مناسب در خصوص اصلاح ساختاری حسابداری شهرداری است که باید به دنبال واقعی کردن حسابداری نقدی در شهرداری ستاد و مناطق بود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۴ به دنبال تقویت حسابرسی داخلی و ایجاد مجامع حسابرسی در شهرداری هستیم

رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه از انجام حسابرسی ضمنی در طول سال در شهرداری خبر داد و یاداور شد: حسابرسی ضمنی نقطه عطفي در پيشگيري و جلوگیری از وقوع مشکلات در شهرداری است.

حسین قراباغی در این خصوص اضافه کرد: بجز اقداماتي كه حسابرس طبق استانداردهای متداول انجام خواهد داد، كميسيون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز بعد از جلسات کارشناسی متعدد ۱۱ مورد شرح خدماتی اضافه و فراتر از وظايف حسابرس را در قرارداد حسابرسي سال ۹۳ قرار داد تا سرآغاز اصلاحات و شفافيت در عملكرد تمامي عرصه ها و ماموريتهاي ذاتي شهرداري و سازمانها باشد.

رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان افزود: اجرایی شدن موارد اضافه شده به وظایف حسابرس بستر سالمی برای حسابرسي سال ۹۴ را در بر خواهد داشت به گونه ای که ۱۰۰ درصد اقدامات شهرداری مورد توجه حسابرس قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار