تسریع در روند ساخت آب شیرین کن بندرعباس

استاندار هرمزگان ساخت آب شیرین کن بندرعباس را بهترین راه برای غلبه بر بحران خشکسالی های 18 ساله استان هرمزگان دانست.
کد خبر: ۲۵۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 11 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری ظهر امروز در نشست با مسئولین و فعالان زیست محیطی شهرستان میناب در سالن سازمان فنی و حرفه ای، افزود:  خدمات رئیس سازمان محیط زیست کشور در حفاظت از منابع ملی و سرمایه‌های طبیعی کشور در تاریخ ماندگار است و به واقع ابتکار، نماد یک مسئول خدمتگزار در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی با بیان اینکه بروز 18 سال خشک‌سالی‌های پیاپی در استان هرمزگان موجب تقلیل یافتن شدید منابع آبی استان و فشار بر لایه‌های آب زیرزمینی به ویژه در مناطق پرآب از جمله در شهرستان میناب شده است، تصریح کرد: در دولت گذشته لطمات فراوانی به محیط زیست کشور وارد شد به طوری که تنها در هرمزگان بیش از 5 هزار چاه غیرمجاز حفر کخ که نتیجه آن برداشت بی‌رویه‌ از منابع آبی زیرزمینی است و از آنجا که این منابع محدود بوده و تجدید آن ها به سال‌ها زمان نیاز است، بنابراین جبران آن بسیار سخت خواهد بود.
 
جادری خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید پرچم احیاء و صیانت از محیط زیست کشور را از زمین بلند کرده و در سرتاسر کشور اقدامات فراوانی برای رفع معضلات زیست‌محیطی به جریان افتاده است که مدیون تلاش‌های رئیس سازمان محیط زیست و نگاه ویژه رئیس جمهور به این عرصه است.
 
عالی ترین مقام دولت در استان هرمزگان با اشاره به مشکلات ریزگردها در استان‌های غربی کشور، تصریح کرد: مشکل دریاچه ارومیه و بحران دشت میناب از جمله سه اولویت مهمی برای محیط زیست کشور است که انتظار داریم همپای توجه به دو موضوع و مسئله دیگر، به بحران فروچاله‌ها در میناب نیز توجه ویژه صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه روزانه بالغ بر یک تا یک هزار و 200 لیتر آب در ثانیه از میناب به سوی بندرعباس انتقال می‌یابد، اضافه کرد: این روند سال‌ها جریان داشته و سبب افت چشمگیر منابع آبی این منطقه شده و هشدارها در این زمینه جدی است.
 
جادری با اشاره به اینکه بهترین راه برای مهار مجموعه مشکلات آبی موجود در استان هرمزگان ساخت سریع‌تر آب‌شیرین‌کن‌ها در گستره ساحل است، ادامه داد: برای این منظور 150 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده اما به دلیل نبود ضمانت دچار مشکل شده است.
 
وی در پایان خواستار برطرف شدن این مشکل از طریق طرح در جلسه هیأت دولت شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار