مردم گنبدکاووس در ماه مبارک رمضان امسال 614 هزار و 250 سی‌سی خون هدا کردند که برابر سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۲۵۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 07 July 2016
رئیس سازمان انتقال شهرستان گنبدکاووس گفت: در ۳ ماه نخست امسال مردم شهرستان گنبدکاووس یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۳۵۰ سی‌سی خون اهدا کردند.
فاطمه محمدی اظهار داشت: اهدای خون سبب کاهش غلظت خون، تحریک مغز و استخوان و جاری شدن خون تازه در بدن فرد خواهد شد.
وی افزود: مردم گنبدکاووس در ماه مبارک رمضان امسال 614 هزار و 250 سی‌سی خون هدا کردند که برابر سال گذشته بوده است.
رئیس سازمان انتقال شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: خونِ اهداشده‌ی در 3 ماه نخست سال جاری یک میلیون و 945 هزار و 350 سی‌سی  بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 94، 10 درصد افزایش داشته است.
محمدی تصریح کرد: 63 درصد از اهداکنندگان، اهداکننده‌ی مستمر، 25 درصد اهداکننده‌ی باسابقه و 12 درصد کسانی بودند که برای نخستین بار خون اهدا کردند.
وی اظهار کرد: در ایام شب‌های قدر در ماه مبارک پایگاه‌های سیار انتقال خون مساجد در شهرهای رامیان، نوده خاندوز، مینودشت و گالیکش حضور یافته و از داوطلبان خون دریافت کردند.
رئیس سازمان انتقال خون شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تعداد افراد خانم که امسال خون دادند نسبت به سال گذشته در همین مدت برابر بوده و از آن‌جایی که افراد مبتلا به بیماری‌های خاص به‌خصوص تالاسمی نیاز به تزریق خون تازه در هفته هستند، از همه‌ی مردم تقاضا می‌شود که در این امر خیر قدم بردارند.
وی گفت: بیش‌ترین نیاز خونی، نیاز به گروه خونی o+ است که متأسفانه همیشه کمبود آن در سازمان انتقال خون احساس می‌شود و سازمان همه‌روزه از 7.30 صبح تا 7 شب آماده دریافت خون از داوطلبان است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: اهدا خون ، اهدا خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار