هدر رفت آب مصرفی به دلیل لوله‌کشی نامناسب

مدیرعامل آبفای روستایی استان اردبیل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از هدر رفت آب مشترکان به لوله‌کشی نامناسب ساختمان‌ها مربوط می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 29 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر،محسن قنبری در جمع خبرنگاران با تأکید به اینکه مشکل تأسیسات نامناسب آب بارها عنوان شده است، اضافه کرد: مشاهده می‌شود که به دلیل اجرای تأسیسات نامناسب شیرآلات نشتی آب دارند.

وی افزود: علاوه بر این ترکیدگی در شبکه و به کار نبستن شیرآلات استاندارد موجب شده است هدر رفت آب از شبکه قابل توجه باشد.

مدیرعامل آبفای روستایی استان متذکر شد: با توجه به هزینه قابل توجه تأمین و توزیع آب انتظار می‌رود مشترکان به اصلاح تأسیسات فرسوده و غیراستاندارد خود اقدام کنند.

قنبری افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب برای مشترک روستایی ۱۵ هزار ریال است و با این وجود هزینه‌ای که از مشترک دریافت می‌شود دو تا سه هزار ریال است.

وی تأکید کرد: تنها با اصلاح تجهیزات و استفاده از تجهیزات کاهنده می‌توان تا ۵۰ درصد مصرف خانگی را کاهش داد و انتظار می‌رود به دلیل هزینه تمام شده تأمین و توزیع آب مشترکان به این مهم توجه نشان دهند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان به افزایش اکیپ‌های اتفاقات آب در سال جاری اشاره کرد و افزود: لازم است در صورت مشاهده هدر رفت آب در کمترین زمان به اکیپ‌ها اطلاع‌رسانی شود تا از هدر رفت جلوگیری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار