آماری دلخراش از مدیرکل پزشک قانونی

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی از جان باختن ۶۰۷ تن طی سال گذشته در اثر وقوع سوانح و حوادث رانندگی در محورهای برون و درون شهری استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 19 April 2015

علی افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جان باختن ۶۰۷ نفر در تصادفات رانندگی آذربایجان غربی طی سال گذشته و کاهش ۱۲ درصدی فوتی ها نسبت به مدت مشابه قبل، افزود: علت اصلی مرگ ۴۷ درصد از افراد ضربه به سر در تصادفات رانندگی بود.

وی با بیان اینکه همچنین علت مرگ ومیر ۲۰ درصد حوادث رانندگی شکستگی های متعدد، ۹ درصد خونریزی و ۲۴ درصد به دلیل علل اشتراکی بود، اظهار داشت: ۴۸ درصد فوتیها در محل حادثه، ۱۰ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی، ۴۰ درصد در بیمارستانها جان خود را از دست داده اند.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ارومیه با ۳۰ درصد را بیشترین تعداد کشته های حوادث رانندگی و چایپاره و چالدران را دارای کمترین تلفات حوادث رانندگی طی سال گذشته در استان دانست و عنوان کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی مربوط به سنین ۲۰ تا ۳۰ بود.

مصدومیت ۹۹۶۷ نفر در سوانح رانندگی آذربایجان غربی

افتخاری از مصدوم شدن ۹ هزار و ۹۶۷ نفر در حوادث رانندگی آذربایجان غربی خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۱۰۸ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۵۹ نفر زن بودند که در تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ازآشاهد کاهش شش درصدی بودیم.

وی با بیان اینکه درسال گذشته ۲۵ هزار و ۷۲۵ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌ اند، عنوان کرد: طی سال گذشته اجساد ۳۴ نفر بدلیل ناشی از سلاح سرد در مراکز استان معاینه شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۹۲ کاهش ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

مصدومان ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی افزایش یافت

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی تعداد متوفیان ناشی از حوادث کاری ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان طی سال گذشته را ۴۹ نفر عنوان و با اشاره به کاهش ۱۹ بوده است تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۹ درصد کاهش داشته است.

افتخاری با بیان اینکه در سال گذشته مصدومان ناشی از حوادث کاری یک هزارو ۶۴ نفر بود، اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۳۶ نفرمرد و ۲۸ نفر زن بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر به تعداد ۹۷۷ نفر افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

وی درباره مرگهای ناشی از مصرف مواد مخدر در آذربایجان غربی، گفت: طی سال گذشته ۱۳ نفر دراستان بدلیل مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۲۳ درصد کاهش داشته که از این تعداد ۱۲ نفر مرد و یک نفر زن بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۶ هزار و ۲۱ نفر برای معاینه های سرپایی به مراکز ما در استان مراجعه کرده اند، یادآور شد: این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن که ۷۶ هزار و ۷۳۷ نفر بود، با کاهش نه دهم درصدی همراه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار