ضرورت توجه جدی دولت به اشتغال روستائیان

فرماندار شهرستان ورامین گفت: دولت تدبیر و امید توجه جدی به اشتغال روستایی دارد.
کد خبر: ۲۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 19 April 2015
به گزارش فارس محسن خوانساری در جلسه بررسی طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته که در محل فرمانداری شهرستان ورامین تشکیل شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با اختصاص اعتبارات لازم، توجه ویژه‌ای به اشتغال روستایی دارد زیرا این مهم سبب رشد و توسعه اقتصاد جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان، روستاها به خوابگاهی برای مناطق شهری تبدیل شده بود و این امر سبب شد تا میزان تولید در روستاهای مجاور مناطق شهری کاهش چشمگیری داشته باشد.

فرماندار شهرستان ورامین اضافه کرد: با خالی شدن روستاها از امکانات رفاهی و نیز کاهش میزان اشتغال، میزان مهاجرت روستائیان به شهرها و حاشیه روستاها افزایش یافته و اقتصاد روستایی که مبتنی بر کشاورزی است نابود می‌شود.

وی بیان داشت: امروز بحث اشتغال روستایی مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید قرار دارد و مسئولان ورامین نیز تلاش دارند در سایه توجه به امر خدمت‌رسانی به روستائیان، زمینه توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی، ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی کشاورزی و ایجاد مراکز تولیدی صنعتی، خدمت‌رسانی به روستائیان را توسعه دهد.

خوانساری عنوان کرد: سال گذشته به‌منظور ایجاد زیر ساخت‌های توسعه مناطق روستایی، 35 میلیارد ریال به‌منظور اجرای طرح‌های هادی، به روستاهای شهرستان ورامین اختصاص یافت و سال جاری نیز 45 میلیارد ریال مصوبه اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی در دست اقدام است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیار خوبی به مناطق روستایی شهرستان ورامین ارائه شده که یقیناً با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به این قشر مولد جامعه فراهم می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر مشارکت تمام روستائیان در امر تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: اگر هر یک از روستائیان آورده‌ای به میزان 10 میلیون ریال داشته باشند، دولت نیز متقابلاً چهار برابر این آورده را به‌عنوان تسهیلات با سود 3 درصد به آنان ارائه می‌کند که این امر زمینه ایجاد فرصت شغلی پایدار را در مناطق روستایی فراهم می‌کند و وقتی کار باشد، مهاجرت از بین رفته و شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهیم بود.

خوانساری تصریح کرد: با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، بساط بسیاری از انحرافات اجتماعی و اخلاقی که در برخی از موارد دامن‌گیر این مناطق شده جمع شده و شاهد تعالی فرهنگ روستاها خواهیم بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار